Ενωτική Πρωτοβουλία

Νέα
Aνακοίνωση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αριστερής Κίνησης (ΕΑΑΚ) για τις διαγραφές φοιτητών

 

«Το καλοκαίρι σιγά-σιγά τελειώνει. Όμως για την κυβέρνηση είναι σαν να μην έφτασε ποτέ, αφού δεν δίστασε να εντείνει την επίθεσή της προς το λαό και τους εργαζόμενους, με την ψήφιση νέων αντιλαϊκών μέτρων! Σειρά μέσα στον Αύγουστο πήρε και το υπουργείο Παιδείας, με τις απειλές του ότι θα διαγράψει τους φοιτητές, που «περισσεύουν», από τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.

Φυσικά, αυτό το μέτρο δεν έρχεται από μόνο του, αλλά εντάσσεται μέσα στη συνολικότερη προσπάθεια της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης, που προσπαθούν να υλοποιήσουν τα τελευταία χρόνια, το νόμο Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου, το σχέδιο Αθηνά και στην πιο πρόσφατη φάση την απόλυση διοικητικών υπαλλήλων και τη συγκρότηση νέων Οργανισμών σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Πρόπερσι μας είπαν για τον “εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη», πέρυσι μας είπαν για τους υπεράριθμους εργαζόμενους, τώρα ακούμε για «λιμνάζοντες» φοιτητές που επιβαρύνουν τις σχολές μας, πιο παλιά μας έλεγαν ότι είναι παρωχημένο και δεν υπάρχει στα υπόλοιπα «αναπτυγμένα ευρωπαϊκά κράτη» να παίρνουμε δωρεάν συγγράμματα και να έχουμε δωρεάν σίτιση.

Όμως η πραγματικότητα δεν είναι αυτό που πλασάρουν τα δελτία των 8. Όπου βγήκαν εργαζόμενοι σε διαθεσιμότητα διαλύθηκαν οι υπηρεσίες του πανεπιστημίου, όταν εφαρμόστηκε ο «εκσυγχρονιστικός» νόμος Γιαννάκου βρεθήκαμε με ένα βιβλίο ανά μάθημα και με όλο και μεγαλύτερη εισβολή του ιδιωτικού παράγοντα στην φοιτητική μας καθημερινότητα.

Τώρα ξεκινάνε με τους πιο παλιούς φοιτητές, με πάσης φύσεως ιδεολογήματα για άχρηστους και τεμπέληδες νέους για να βρουν πάτημα και να μιλήσουν για διαγραφές ώστε να διαμορφώσουν ένα πλήρως ανταγωνιστικό και αποστειρωμένο περιβάλλον, ώστε να μπει έπειτα σε πλήρη εφαρμογή ο νόμος του ν+2 και να μας πετάνε κατά δεκάδες χιλιάδες εκτός σχολών, ώστε να ξεμπερδεύουν μια και καλή με όσους τολμάνε να ονειρεύονται σπουδές μέσα στο μεσαίωνα της κοινωνίας της κρίσης, με όσους αγωνίζονται, με όσους παλεύουν για δημόσια-δωρεάν εκπαίδευση και ζωή με αξιοπρέπεια.

Ξέρουμε πλέον καλά ότι τίποτα καλό δεν μπορεί να έρθει από την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση ούτε για τους φοιτητές και τους εργαζόμενους μες τις σχολές, αλλά ούτε για την πλειοψηφία της κοινωνίας που τσακίζεται από την φτώχεια και την λιτότητα. Ξέρουμε επίσης τι φέρνει η αναδιάρθρωση. Φέρνει ένα πανεπιστήμιο απόλυτα προσαρμοσμένο στις κατευθύνσεις της κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των μνημονίων, πλήρως ευθυγραμμισμένο με το νέο μοντέλου εργαζόμενου στον καιρό της κρίσης. Έναν εργαζόμενο εντατικοποιημένο, πειθήνιο, χωρίς συλλογικές αναπαραστάσεις και διεκδικήσεις, χωρίς στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα, έτοιμο να αποδεχθεί τον μισθό-χαρτζιλίκι και την ανασφάλιστη δουλειά.

Σε αυτό θα βρίσκουν ολοένα και περισσότερο χώρο ιδιωτικές εταιρίες, οι οποίοι έχοντας πλέον την δυνατότητα αγοράς εδρών, θα παράγουν κατά παραγγελία έρευνα, ενώ με την μορφή εργολάβων θα εμπορεύονται τις στοιχειώδεις φοιτητικές παροχές και τη μέριμνα. Ένα τέτοιο πανεπιστήμιο θέλει ένα τρομοκρατημένο φοιτητικό κίνημα και φοιτητές προσηλωμένους στους εντατικούς ρυθμούς σπουδών που δεν θα τολμούν να σηκώσουν κεφάλι, που δεν θα μπορούν να διεκδικούν συλλογικά μέσα από τους φοιτητικούς τους συλλόγους. Η μαζική πρόσβαση -ακόμα και για τα πιο φτωχά στρώματα- στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που κέρδισαν μακροχρόνιοι νικηφόροι αγώνες του κόσμου της εργασίας και της νεολαίας μπαίνει πιο ξεκάθαρα από ποτέ στο στόχαστρο.

Σε όλα αυτά βάζουν το χεράκι τους οι διαγραφές. Το μέτωπο αυτό αφορά όλους τους φοιτητές, και όποια μορφή και αν έχουν οι πρώτες διαγραφές, θα σημάνουν την προετοιμασία των όρων για να πλήξει όλους τους φοιτητές και φυσικά για την καθιέρωση των διαγραφών στα ν+2 χρόνια. Θα αποκλείσουν από τις πύλες των Πανεπιστημίων και των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων όλους τους φοιτητές που δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στους εντατικοποιημένους ρυθμούς σπουδών ή στο κόστος διαβίωσης.

Θα αποκλείσουν πρώτα και κύρια αυτούς που προέρχονται από πληττόμενες λαϊκές οικογένειες για τους οποίους το νοίκι, το ρεύμα, το φαγητό έξω από τη λέσχη αποτελεί ασήκωτο βάρος. Θα αποκλείσουν τους φοιτητές που αναγκάζονται να δουλεύουν παράλληλα με την φοίτηση τους είτε συμπληρωματικά προς το οικογενειακό εισόδημα, είτε για την οικονομική τους επιβίωση. Θα μας οδηγήσουν να παρατάμε τις σπουδές μας για να πάρουμε ένα πτυχίο-διαβατήριο για την ανεργία στα δύο ή τρία χρόνια. Θα μας χρεώσουν στην καλύτερη των περιπτώσεων με «φοιτητικά δάνεια» για αγαθά και υπηρεσίες που χρόνια τώρα πληρώνουμε και μας ανήκουν.

Θα φροντίζουν ώστε να μην αγωνιζόμαστε για τις σπουδές μας και το μέλλον μας υπό το φόβο του να βρεθούμε εκτός σχολών από τη μια στιγμή στην άλλη. Μας είπαν ήδη έμμεσα, με το διαφημιστικό χιουμοριστικό τους σποτάκι, πως είναι παράλογο να σπουδάζουμε όλοι, δεν είναι στη φύση του ανθρώπου. Ο αιώνιος φοιτητής στα μάτια του υπουργείου είναι ο φοιτητής που διαβαίνοντας τις πύλες του Πανεπιστημίου δεν βρήκε μόνο εργαστήρια και μαθήματα, βρήκε συλλογικές ψηφίδες αντίστασης, βρήκε ένα εργαστήρι κοινωνικοπολιτικής και ιδεολογικής αναζήτησης, βρήκε και άλλη χρησιμότητα στα αμφιθέατρα, τα αμφιθέατρα των μεγάλων, νικηφόρων φοιτητικών αγώνων. Αυτούς τους φοιτητές θέλει να «πειθαρχήσει» το υπουργείο, σήμερα πιο πολύ από ποτέ.

Ας δούμε όμως και το βασικό επιχείρημα που προβάλλουν το υπουργείο και τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης:

Είναι τερατώδες ψέμα να μιλάει κανείς για «το κόστος των αιώνιων»! Μιλάμε για ένα κομμάτι των φοιτητών που δεν κοστίζει απολύτως τίποτα στο πανεπιστήμιο αφού δεν έχει κανένα δικαίωμα, ούτε καν το μειωμένο εισιτήριο από τα πάσο και είναι το πλέον πληττόμενο αφού συνήθως εργάζεται για να τα βγάλει πέρα, σπουδάζει μακριά από το σπίτι του. Ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο κομμάτι αυτών των «τεμπέληδων» είναι ,όλως τυχαίως, μαζεμένο σε σχολές που οργιάζει η καθηγητική αυθαιρεσία. Όταν σε σχολές όπως το Φυσικό Αθήνας, ο μέσος χρόνος αποφοίτησης υπερβαίνει τα 7 χρόνια και τα μαζικά κοψίματα στις εξεταστικές είναι ο κανόνας, δεν θα δεχθούμε κανένας να μας κουνάει το δάχτυλο και να λέει ότι το πρόβλημα είναι «οι αιώνιοι».

Αυτοί που περισσεύουν είναι το υπουργείο, η κυβέρνηση και η ΕΕ, που μέσα από τα αντεργατικά μέτρα τους προσπαθούν να βγάλουν κερδισμένο απ’ την κρίση τους το κεφάλαιο, που υπηρετούν, και χαμένους τους εργαζόμενους και τη νεολαία, οι οποίοι θα ζουν σε ένα σύγχρονο εργασιακό μεσαίωνα! Αυτοί που περισσεύουν στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ είναι η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση και οι φορείς της, που δημιουργούν ένα πανεπιστήμιο, που θα λειτουργεί με κριτήριο τα κέρδη των επιχειρήσεων και όχι τις ανάγκες των πληττόμενων φοιτητών και της κοινωνίας!

Αυτοί που περισσεύουν είναι οι εργολαβίες στα ΑΕΙ-ΤΕΙ που στρώνουν το έδαφος για το προτεινόμενο εργασιακό μοντέλο στην «εποχή της κρίσης» που θα μας υποχρεώνουν σε απλήρωτη εργασία-πρακτική άσκηση και έχουν εργαζόμενους σύγχρονους σκλάβους, τους οποίους πετάνε στο δρόμο, όποτε θέλουν, όπως έκαναν με τις καθαρίστριες στο ΕΚΠΑ. Αυτοί που περισσεύουν είναι τα Όργανα Διοίκησης και οι πρυτάνεις, που χέρι-χέρι με την κυβέρνηση βοηθούν να εφαρμοστεί η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, με πιο πρόσφατο παράδειγμα τις πραξικοπηματικές αποφάσεις της Συγκλήτου για συγκρότηση Οργανισμού στο ΕΚΠΑ! Αυτοί που περισσεύουν είναι όλοι αυτοί, που προσπαθούν να μας στερήσουν το δικαίωμά μας στις δωρεάν σπουδές και την αξιοπρεπή εργασία.

Δεν θα κάνουμε τη χάρη στο υπουργείο και την κυβέρνηση να στραφούμε στον κανιβαλισμό και στην αδιέξοδη προσπάθεια να φάμε το διπλανό μας. Δεν θα αφήσουμε να μας διαχωρίσουν σε ενεργούς-ανενεργούς-αιώνιους-λιμνάζοντες και ότι άλλη αηδία σκεφτούν. Η ΕΑΑΚ καλεί κάθε φοιτητή να οργανωθεί μέσα από το φοιτητικό του σύλλογο, μέσα από γενικές συνελεύσεις να μπει μπροστά στον αγώνα για δημόσια δωρεάν παιδεία για όλους, για να σταματήσει μια για πάντα κάθε σκέψη για διαγραφή φοιτητών.

Πρώτη κρίσιμη στιγμή είναι η 31 Αυγούστου που το υπουργείο θα επιχειρήσει να διαγράψει 180.000 φοιτητές. Δεν θα βρουν όμως ούτε ένα διοικητικό μες τις σχολές για να εκτελέσει τις εντολές τους, δεν θα βρουν φοιτητικούς συλλόγους να δείξουν ανοχή στη λαίλαπα τους!  Σε αυτή τη μάχη θα βαδίσουμε μαζί με τους εργαζόμενους εντός και εκτός σχολών που παλεύουν ενάντια στις απολύσεις και τις νέες ελαστικές εργασιακές σχέσεις, ενάντια στα μέτρα κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ.

Αλλά η πρόσβαση στη δημόσια παιδεία πρόκειται για υπόθεση της κοινωνικής πλειοψηφίας που είδε τα παιδιά της να χαντακώνονται από το «Νέο Λύκειο» και το υπουργείο Παιδείας να τους προτείνει για λύση την απλήρωτη εργασία από 15 χρονών.

Ήρθε η ώρα το φοιτητικό κίνημα και η νεολαία ευρύτερα, να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Μέσα από μαζικούς, ενεργούς, μαχητικούς φοιτητικούς συλλόγους να επιβάλλουμε τις δημοκρατικές αποφάσεις μας κόντρα στη «νομιμότητα» της κυβέρνησης και του υπουργείου. Ήδη από τώρα πρέπει να διασφαλιστεί ότι ανά ίδρυμα όλοι οι φοιτητές θα δώσουν εξεταστική και ότι δεν θα δοθούν διαπιστωτικές πράξεις διαγραφής φοιτητών από τα ιδρύματα, ο αγώνας και οι κινητοποιήσεις του φοιτητικού κινήματος δεν θα περιμένουν το τέλος των εξεταστικών. Με όπλα τις μαζικές, διεκδικητικές και νικηφόρες Γενικές Συνελεύσεις, να ξαναπιάσουμε το νήμα των μεγάλων φοιτητικών και νεολαιίστικων αγώνων, να εμποδίσουμε οποιαδήποτε προσπάθεια διαγραφής φοιτητών, να πάρουμε τις σπουδές και τις ζωές μας στα χέρια μας!

Μας λένε ότι αποτύχαμε σαν μαθητές, σαν φοιτητές, δεν είμαστε αποδοτικοί εργαζόμενοι, δεν προσφέρουμε στα μεγάλα σχέδια ανάπτυξης.

Εμείς θα πούμε ξεκάθαρα: Δεν είμαστε η γενιά των αποτυχημένων και των διαγραμμένων. Είμαστε αυτοί που θα σας αλλάξουν τα φώτα!

…και αν αμφιβάλλει κανείς, ο Σεπτέμβρης είναι πολύ κοντά.»

eaak2010-02

 
Απόφαση Δ.Σ. Ενιαίου Συλλόγου φοιτητών Πολυτεχνείου Κρήτης απέναντι στις διαγραφές

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΗΛΩΣΕ: “ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΜΗΝΑ ΘΑ ΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΜΗΤΡΩΑ”
ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥΣ!

Πριν από δύο εβδομάδες η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ανακοίνωσε ότι μέχρι τις 31 Αυγούστου θα έχουν πραγματοποιηθεί οι διαγραφές των 180.000 «αιωνίων» φοιτητών. Η προπαγάνδα της κυβέρνησης γύρω από το ζήτημα των διαγραφών κάνει λόγο για τη μείωση του κόστους εντός των ιδρυμάτων, βασιζόμενη στη λογική ότι οι μεγαλοετείς φοιτητές επιβαρύνουν τα ελληνικά πανεπιστήμια, ενώ στην πραγματικότητα μετά το πέρας των ν+2 χρόνων φοίτησής τους δεν στοιχίζουν ούτε μισό ευρώ στα ιδρύματα. Προσπαθεί να μας πείσει ότι για την άθλια κατάσταση που βρίσκονται τα ιδρύματα αλλά και για την υποχρηματοδότησή τους, φταίνε μεταξύ άλλων και οι «λιμνάζοντες», όπως τους αποκαλούν, φοιτητές. Φυσικά οι διαγραφές δεν είναι αποκομένες από την συνολικότερη εκπαιδευτική αναδιάρθρωση που προωθείται, στην προσπάθεια να δημιουργήσουν ένα πανεπιστήμιο σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ, ένα πανεπιστήμιο υποταγμένο στις ανάγκες του κεφαλαίου.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΦΟΡTΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ!

Φταίνε όμως οι φοιτητές που αργούν να τελειώσουν τις σπουδές τους για την τροπή που παίρνουν τα πανεπιστήμια; Μήπως θέλουν να μεταφέρουν την ευθύνη από εκείνους τους ίδιους σε εμάς; Κανείς δεν πιστεύει ότι εκείνοι που φέρνουν απολύσεις, ανεργία, ιδιωτικοποιήσεις νοιάζονται για τους φοιτητές, τους εργαζομένους στα πανεπιστήμια αλλά και τα ίδια τα ιδρύματα. Η πολιτική η οποία έχει εξαθλιώσει την πλειοψηφία της κοινωνίας και δημιουργεί ένα πανεπιστήμιο για λίγους και εκλεκτούς, είναι εκείνη που δημιουργεί τους “αιώνιους” φοιτητές. Φοιτητές που, οι περισσότεροι από τους οποίους, για να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στο τεράστιο κόστος σπουδών αναγκάζονται να πιάσουν δουλειά προτού καν ξεκινήσουν τις σπουδές τους, με τις χειρότερες συνθήκες, ελαστικά και ανασφάλιστα, με ωράρια που καθιστούν απαγορευτική την παρακολούθηση μαθημάτων.

Με την απειλή των διαγραφών στοχεύουν στο να καλλιεργήσουν στους φοιτητές την λογική του ατομικού δρόμου και να τους οδηγήσουν μακριά από κάθε συλλογικό αγώνα και στο συμβιβασμό με την κατάσταση που επικρατεί τόσο εντός όσο και εκτός των πανεπιστημίων. Θέλουν να σιγουρευτούν ότι όλοι οι φοιτητές θα είναι με σκυμένο το κεφάλι προκειμένου να ανταπεξέλθουν στους εντατικούς ρυθμούς σπουδών, δημιουργώντας έτσι ένα μοντέλο νέου εργαζομένου ο οποίος θα είναι πλήρως πειθαρχημένος σε κάθε εντολή του μελλοντικού του εργοδότη. Επιπλέον με το μέτρο των διαγραφών προσπαθούν να ανοίξουν τον δρόμο ώστε να μπει έπειτα σε πλήρη εφαρμογή ο νόμος του ν+2 και να μας πετάνε κατά δεκάδες χιλιάδες εκτός σχολών, ώστε να ξεμπερδεύουν μια και καλή με όσους τολμάνε να ονειρεύονται σπουδές μέσα στο μεσαίωνα της κοινωνίας της κρίσης, με όσους αγωνίζονται, με όσους παλεύουν για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και ζωή με αξιοπρέπεια. Φυσικά οι πρώτοι που θα πληγούν από τις διαγραφές είναι οι φοιτητές που προέρχονται από πληττόμενες λαϊκές οικογένειες για τους οποίους το νοίκι, το ρεύμα, το φαγητό έξω από τη λέσχη αποτελεί ασήκωτο βάρος. Θα αποκλείσουν τους φοιτητές που αναγκάζονται να δουλεύουν παράλληλα με την φοίτηση τους είτε συμπληρωματικά προς το οικογενειακό εισόδημα, είτε για την οικονομική τους επιβίωση.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ – ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΕΚΤΟΣ!

Εμείς, απέναντι σε αυτή τους την προσπάθεια έχουμε χρέος να απαντήσουμε άμεσα με αγωνιστικές αποφάσεις μέσα από μαζικές γενικές συνελεύσεις, ενάντια σε κάθε προσπάθεια λειτουργίας του πανεπιστημίου με τα κριτήρια της αγοράς, με δίδακτρα, διάσπαση πτυχίων, διαγραφές. Να βάλουμε φρένο στην αντιλαϊκή πολιτική που προωθείται από τις κυβερνήσεις και την ΕΕ, για ένα πανεπιστήμιο και μία κοινωνία στα μέτρα των αναγκών μας.

Κανένας φοιτητής να μην επιτρέψει τη διαγραφή κανενός. Μαζί μας οι εργαζόμενοι οφείλουν να αντιδράσουν στο νέο πανεπιστήμιο. Να μη σταλεί κανένα όνομα και καμία λίστα στο υπουργείο από τις γραμματείες. Όλοι στην παράσταση διαμαρτυρίας στην πρυτανεία στις 28/8 και ώρα 11

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ – ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟΝ ΔΥΝΑΜΩΣΟΥΜΕ!

 
Απόφαση Συνέλευσης του Ενιαίου Συλλόγου φοιτητών Π.Κ. 10/6

AΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ:

Κατάληψη του ιδρύματος μέχρι τη Δευτέρα 16/6.

Γενική Συνέλευση τη Δευτέρα 16/6 στις 14:00 στο Ξύλινο Αμφιθέατρο (Α2).

Κάλεσμα για Παμπολυτεχνική Συνέλευση στους συλλόγους της πολυτεχνικής κοινότητας την Πέμπτη, 12/6 στις 13:00 στο Α2.

Πορεία του συλλόγου φοιτητών την Πέμπτη 12/6 στις 18:00 με προσυγκέντρωση στην πλατεία Δημ. Αγοράς.

Κάλεσμα συντονιστικού αγώνα του συλλόγου μετά το τέλος της γενικής συνέλευσης και αύριο στις 17:00 στην πύλη του πολυτεχνείου.


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

• Να μην ψηφιστεί ο οργανισμός και εσωτερικός κανονισμός στο Πολυτεχνείο Κρήτης
• Καμία ποινικοποίηση των 9 διωκόμενων για την κατάληψη της αντιπεριφέρειας στα Χανιά το Φλεβάρη και των 3 συλληφθέντων για τη διαδήλωση της 25ης Μαρτίου.
• Κατοχύρωση της εμβόλιμης εξεταστικής από το 5ο έτος.
• Κατοχύρωση των projects, απαλλακτικές εργασίες.
• Κατοχύρωση όλων των εργαστηρίων-καμιά επανάληψη οποιουδήποτε εργαστηρίου από όσους το έχουν περάσει.
• Καμιά υποχρεωτική πρόοδος-φροντιστήριο.
• Να καλυφθούν μόνιμα όλες οι ανάγκες για σίτιση και στέγαση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο Κρήτης.
• Απόσυρση του νόμου-έκτρωμα της Διαμαντοπούλου
• Ανατροπή του μνημονίου, του προγράμματος σταθερότητας και των μέτρων που τα συνοδεύουν.
• Άμεση απεμπλοκή της χώρας από την επιτήρηση ΕΕ και ΔΝΤ. Δεν θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι την κρίση τους!
• Κρατικοποίηση των τραπεζών με εργατικό έλεγχο.
• Άμεση στάση πληρωμών και διαγραφή του χρέους.
• Καμία σκέψη για πάγωμα ή περικοπή μισθών.
• Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο Διαμαντοπούλου για την εκπαίδευση ΚΕΣ-ΕΠΕΠ.
• Απαγόρευση των απολύσεων. - Καμία σκέψη για άρση της μονιμότητας στο δημόσιο.
• Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων του Πολυτεχνείου Κρήτης τώρα. Κάλυψη όλων των οργανικών θέσεων εργασίας.
• Καμία κατάργηση του ασύλου. Διεύρυνση του ασύλου σε σχολεία κι εργασιακούς χώρους.

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:

• Δωρεάν αναλώσιμα για όλους τους φοιτητές.
• Συνέχιση της λειτουργίας του Γενικού Τμήματος του Πολυτεχνείου Κρήτης.
• Να μην εφαρμοστεί το νομοσχέδιο “ΑΘΗΝΑ”- ο Καλλικράτης των πανεπιστημίων.
• Να ανατραπούν οι νόμοι για αξιολόγηση, Ι.Δ.Β.Ε., Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.,Κ.Ε.Σ.
• Μία σχολή ανά επιστημονικό κλάδο. Ένα ενιαίο πτυχίο ανά επιστημονικό κλάδο με όλα τα εργασιακά-επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό. Μοναδική προϋπόθεση για εύρεση δουλειάς!
• Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα, συγκοινωνίες για όλους.
• Ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης χωρίς ταξικούς, οικονομικούς κι εξεταστικούς φραγμούς.
• Κατάργηση των εξετάσεων του Τ.Ε.Ε.
• Δραστική μείωση των ωρών εργασίας, με ταυτόχρονη αύξηση των αποδοχών ώστε να ζει ο καθένας αξιοπρεπώς από μία και μόνο σταθερή δουλειά. Λιγότερη δουλειά- δουλειά για όλους.
• Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους.
• Ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν για όλους.
• Εκπαίδευση κι έρευνα για τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας κι όχι της κερδοφορίας.
• Έλεγχος από τις γενικές συνελεύσεις φοιτητών, καθηγητών κι εργαζομένων.



ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ


 
Απόφαση Συνέλευσης του Ενιαίου Συλλόγου φοιτητών Π.Κ. 5/6

.logo(μετά απο μαζική συνέλευση του Ενιαίου Συλλόγου φοιτητών και υπερψήφιση του πλαισίου της Ενωτικής Πρωτοβουλίας)

Σε μία περίοδο που η επίθεση του κεφαλαίου εντείνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, στη δήθεν προεδρεύουσα χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης επικρατεί η χειριστή κατάσταση. Βρισκόμαστε σε μία περίοδο όπου η δικομματική κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ εκτελώντας πιστά τις εντολές της συμμαχίας ΕΕ-ΔΝΤ-κεφαλαίου έχει φέρει την κοινωνική πλειοψηφία στα όρια της επιβίωσης. Η ανεργία στους νέους ξεπερνάει το 60% και αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς και η μέση ελληνική οικογένεια ζει πλέον κάτω από το όριο της φτώχειας. Από το στόχαστρο αυτής της πολιτικής δεν ξεφεύγουν τα κοινωνικά αγαθά όπως είναι η υγεία και η παιδεία με την κατάσταση στα δημόσια νοσοκομεία, σχολεία και πανεπιστήμια να χειροτερεύει με ελλείψεις σε προσωπικό κάνοντας την ιατρική περίθαλψη και την εκπαίδευση απαγορευτική για μία φτωχή οικογένεια. Με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύεται ότι το πολιτικό σχέδιο που επιτελούν οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια, ακολουθώντας πιστά τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΔΝΤ, όχι μόνο δεν είναι προς όφελος του λαού, αλλά αποτελεί την ύστατη προσπάθεια του κεφαλαίου, για την υπέρβαση της κρίσης του.

Επίθεση στην ανώτατη εκπαίδευση

Αυτή τη στιγμή στο στόχαστρο της μνημονιακής πολιτικής στην Ελλάδα, βρίσκεται η παιδεία. Η κυβέρνηση, έχει εξαπολύσει μια πρωτοφανή επίθεση σε όλους τους τομείς της παιδείας, καθώς ό,τι χρήματα δίνονταν για την τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν υποστεί μεγάλη μείωση. Η αστική επίθεση στα λαϊκά κεκτημένα χτυπάει με πολύ χαρακτηριστικό τρόπο την ανώτατη εκπαίδευση, αλλάζοντας ριζικά τον χαρακτήρα της. Αυτή η επίθεση που εξειδικεύεται με τον νόμο Διαμαντοπούλου, όχι μόνο δεν έρχεται να επιλύσει τα προβλήματα-αδυναμίες του σύγχρονου πανεπιστημίου όπως καθημερινά προπαγανδίζουν τα ΜΜΕ, αλλά αποτελεί μια συνέχεια των μεταρρυθμίσεων και των επιταγών του μνημονίου στα πλαίσια της γενικότερης προσπάθειας για «υπέρβαση της κρίσης».

Πιο συγκεκριμένα, ο νόμος πλαίσιο επιβάλει τη θέσπιση ως ανώτατο όριο φοίτησης τον προβλεπόμενο χρόνο σπουδών συν δυο ακαδημαϊκά έτη (ν+2), την εισαγωγή διδάκτρων και εξωπανεπιστημιακών-επιχειρηματιών στη διοίκηση των πανεπιστημίων (τους ζούμε ήδη στο Πολυτεχνείο), την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης προς τα ιδρύματα σε δραματικό βαθμό εις βάρος της φοιτητικής μέριμνας. Αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης είναι η ουσιαστικά ανύπαρκτη στέγαση, η υψηλή τιμή του φαγητού στην λέσχη και η τιμή του εισιτήριου από και προς το ίδρυμα, καθώς και η ουσιαστική υπολειτουργία των εργαστηρίων στα τμήματα του Πολυτεχνείου.

Παράλληλα και με τις εντολές της Τρόικας για την εξοικονόμηση 14 δις ευρώ μια ακόμα πτυχή της επίθεσης που συντελείται στο ελληνικό πανεπιστήμιο η εισαγωγή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Προ των πυλών είναι οι διασπάσεις των πτυχίων σε κύκλους σπουδών με ότι αυτό συνεπάγετε για το εργασιακό μας μέλλον αλλά και τα δίδακτρα στις προπτυχιακές σπουδές. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση η οποία σαν συνέχεια και εφαρμογή του νόμου πλαίσιο Διαμαντοπούλου έρχεται τώρα, και ακούει στο όνομα του οργανισμού και εσωτερικού κανονισμού στα πανεπιστήμια.

Η Σύγκλητος του Πολυτεχνείου ετοιμάζεται να ψηφίζει τον νέο Οργανισμό του πανεπιστημίου δηλαδή το πώς διοικείται το ίδρυμα και το πως οργανώνεται η ακαδημαϊκή του λειτουργία.

Τι προβλέπει ο νέος Οργανισμός;
1) Όσων αφορά τα πτυχία, αναφέρεται ξεκάθαρα η διάσπαση των σπουδών σε τρεις κύκλους, τον προπτυχιακό, τον μεταπτυχιακό και τον διδακτορικό. Το πτυχίο του μηχανικού συνίσταται σε πενταετές πρόγραμμα σπουδών, δηλαδή εμπεριέχει τους δύο πρώτους κύκλους σπουδών (bachelor και master). Σχεδόν κανείς μας όμως δεν θα μπορεί να πάρει πτυχίο μηχανικού, καθώς στον δεύτερο κύκλο σπουδών θα πρέπει να πληρώνουμε δίδακτρα προκειμένου να μπορούμε να τον παρακολουθήσουμε. Το συμβούλιο του ιδρύματος θα έχει τη δικαιοδοσία για "τον ορισμό ή μη διδάκτρων και του ύψους τους για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών του Ιδρύματος ύστερα από γνώμη του κοσμήτορα της αντίστοιχης σχολής ". Με τη διάταξη αυτή ανοίγουν το δρόμο για επιβολή διδάκτρων και πέρα από τα μεταπτυχιακά προγράμματα.
Το κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε πιστωτικές μονάδες, ανάλογα με την βαρύτητα την οποία καθορίζεται ότι έχει στο αντικείμενο σπουδών. Με λίγα λόγια οι φοιτητές μπαίνουν στο κυνήγι των πιστωτικών μονάδων (credits) προκειμένου να ενισχύσουν τον ατομικό φάκελο προσόντων τους. Εξειδικεύονται τα προγράμματα σπουδών ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς και καλλιεργείται ο ανταγωνισμός μεταξύ των φοιτητών αλλά και των αυριανών εργαζόμενων για το ποιος θα αποκτήσει περισσότερα credits και θα διαπραγματευτεί με καλύτερους όρους με τον αυριανό εργοδότη. Θέλουν να κάνουμε όλοι 2-3 χρόνια αποσπασματικές και υποβαθμισμένες σπουδές, γιατί μας θέλουν να περιπλανώμαστε μεταξύ μακροχρόνιας ανεργίας και δουλειάς με μισθούς πείνας, να ζούμε μια ζωή διαρκούς ανασφάλειας.

2)«Ίδρυση Σχολών Δια Βίου Μάθησης». "Με το παρόντα Οργανισμό ιδρύεται και λειτουργεί στο Πολυτεχνείο Κρήτης Σχολή Δια Βίου Μάθησης. Μέσω της σχολής αυτής το Πολυτεχνείο οργανώνει και παρέχει προγράμματα σπουδών δια βίου μάθησης που οδηγούν στην απονομή αντίστοιχων πιστοποιητικών μη τυπικής εκπαίδευσης" Ήδη ξέρουμε τι ουσιαστικά είναι τα Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης. Είναι προγράμματα που αποτελούν μεγάλη πηγή εσόδων για τα ιδρύματα και μεγάλη πληγή... εξόδων για τους φοιτητές και όσους επιλέγουν να επανακαταρτιστούν. Πρόκειται ουσιαστικά για εμπόριο γνώσης. Πρόκειται είτε για μαθήματα κατάρτισης... της πλάκας είτε για μαθήματα που ενώ θα έπρεπε να διδάσκονται στο δομημένο πρόγραμμα σπουδών, αφαιρούνται και πουλιούνται «με το κομμάτι». Σε σχολές του ΕΚΠΑ ήδη με δίδακτρα που κυμαίνονται απο 80 - 1600 ευρώ, ο καθένας μέσα σε μερικούς μήνες μπορεί να πάρει πιστοποιητικό για κάποια ειδικότητα.

3)Στο υποκεφάλαιο "Συγγράματα", δε γίνεται πουθενά αναφορά ότι διανέμονται δωρεάν!

4)«Μετά το πέρας του ελάχιστου αριθμού των αναγκαίων για την απονομή του τίτλου σπουδών εξαμήνων, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών της σχολής, προσαυξημένο κατά τέσσερα εξάμηνα, ο φοιτητής διαγράφεται από το πρόγραμμα.». Και όσοι δούλευαν και έμειναν πίσω;

5)Ανοίγει ο δρόμος για πειθαρχικές διώξεις σε φοιτητές σε περίπτωση που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του ιδρύματος. Οποιοσδήποτε φοιτητής δεν εναρμονίζεται με τον οργανισμό και με τις αποφάσεις της διοίκησης του ιδρύματος θα αντιμετωπίζει ποινές οι οποίες προβλέπουν ακόμα και οριστική αποβολή από το ίδρυμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ότι όποιος φοιτητής δεν καταφέρει να περάσει κάποιο μάθημα πάνω από τρεις φορές όπως ορίζει ο κανονισμός, υπάρχει πιθανότητα διαγραφής του από την σχολή. Στις υποχρεώσεις του φοιτητή συμπεριλαμβάνεται 'να αποφεύγουν την αφισορύπανση και τα graffiti και να απομακρύνουν από τυχόν αφίσες ή πάσης φύσεως διαφημιστικών που βρίσκονται εκτός πινάκων ανακοινώσεων". Θέλουν να βάλουν εμπόδια στη συνδικαλιστική δράση των φοιτητών με στόχο οι διατάξεις που κάνουν το Πολυτεχνείο επιχείρηση να περνάνε χωρίς να κουνιέται φύλλο.

6)Με τους νέους Οργανισμούς, έρχεται και η συγκρότηση των ΝΠΙΔ(Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου). "Με απόφαση του (πρύτανης), η οποία εγκρίνεται από το συμβούλιο του ιδρύματος, παραχωρείται κατά χρήση περιουσία του ιδρύματος στο ΝΠΙΔ... Με κοινή απόφαση του Πρύτανη και του Συμβουλίου του ΝΠΙΔ επιτρέπεται η κάλυψη πάγιων λειτουργικών δαπανών του Ιδρύματος από πόρους του ΝΠΙΔ.". Το συμβούλιο του Ιδρύματος θα μπορεί να πάρει "απόφαση για την ανάθεση ή μη της διαχείρισης του συνόλου των κονδυλίων έρευνας στο ΝΠΙΔ και την κατάργηση του Ε.Λ.Κ.Ε. ". Οι ΝΠΙΔ είναι στην ουσία εταιρίες που στο εξής θα διαχειρίζονται τη περιουσία(υποδομές, εξοπλισμό, εγκαταστάσεις) του Πολυτεχνείου και μάλιστα το Πολυτεχνείο σε αντάλλαγμα για τη χρηματοδότηση που θα δίνουν στη θέση του κράτους θα τους προσφέρει τις υπηρεσίες του (πχ εργαστήρια).

7)Το μοναδικό πράγμα που δεν αναφέρεται πουθενά στις 180 σελίδες είναι το τι θα γίνει με τις ανάγκες των φοιτητών για φοιτητική μέριμνα και που θα βρεθούν τα κονδύλια για την κάλυψη της δωρεάν σίτισης και στέγασης χωρίς τα οποία πολλοί φοιτητές αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους.

8 )«Όπου από το νόμο προβλέπεται εκπροσώπηση των φοιτητών οποιουδήποτε κύκλου σπουδών σε όργανα του ιδρύματος, οι εκπρόσωποι των φοιτητών εκλέγονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο ...».
Συνεχίζεται η προσπάθεια αντιδραστικής παρέμβασης στο φοιτητικό κίνημα, στα συλλογικά του όργανα, στους συλλόγους. Θέλουν να μετατρέψουν τους συλλόγους σε «αδελφότητες» όπως στις ΗΠΑ και στην ΕΕ που οι φοιτητές δεν θα εκλέγουν τα όργανα πάλης τους αλλά τους εκπροσώπους τους που θα συζητούν στα όργανα διοίκησης με τα στελέχη των επιχειρήσεων για μπίζνες. Τα προβλήματά μας θα τα λύνουμε με το «Συνήγορο του φοιτητή»!!!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Καμία ποινικοποίηση των 9 διωκόμενων για την κατάληψη της αντιπεριφέρειας στα Χανιά το Φλεβάρη και των 3 συλληφθέντων για τη διαδήλωση της 25ης Μαρτίου.
  • Κατοχύρωση της εμβόλιμης εξεταστικής από το 5ο έτος.
  • Κατοχύρωση των projects, απαλλακτικές εργασίες.
  • Κατοχύρωση όλων των εργαστηρίων-καμιά επανάληψη οποιουδήποτε εργαστηρίου από όσους το έχουν περάσει.
  • Καμιά υποχρεωτική πρόοδος-φροντιστήριο.
  • Να καλυφθούν μόνιμα όλες οι ανάγκες για σίτιση και στέγαση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο Κρήτης.
  • Απόσυρση του νόμου-έκτρωμα της Διαμαντοπούλου
  • Ανατροπή του μνημονίου, του προγράμματος σταθερότητας και των μέτρων που τα συνοδεύουν.
  • Άμεση απεμπλοκή της χώρας από την επιτήρηση ΕΕ και ΔΝΤ. Δεν θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι την κρίση τους!
  • Κρατικοποίηση των τραπεζών με εργατικό έλεγχο.
  • Άμεση στάση πληρωμών και διαγραφή του χρέους.
  • Καμία σκέψη για πάγωμα ή περικοπή μισθών.
  • Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο Διαμαντοπούλου για την εκπαίδευση ΚΕΣ-ΕΠΕΠ.
  • Απαγόρευση των απολύσεων. - Καμία σκέψη για άρση της μονιμότητας στο δημόσιο.
  • Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων του Πολυτεχνείου Κρήτης τώρα. Κάλυψη όλων των οργανικών θέσεων εργασίας.
  • Καμία κατάργηση του ασύλου. Διεύρυνση του ασύλου σε σχολεία κι εργασιακούς χώρους.



ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:

  • Δωρεάν αναλώσιμα για όλους τους φοιτητές.
  • Συνέχιση της λειτουργίας του Γενικού Τμήματος του Πολυτεχνείου Κρήτης.
  • Να μην εφαρμοστεί το νομοσχέδιο “ΑΘΗΝΑ”- ο Καλλικράτης των πανεπιστημίων.
  • Να ανατραπούν οι νόμοι για αξιολόγηση, Ι.Δ.Β.Ε., Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.,Κ.Ε.Σ.
  • Μία σχολή ανά επιστημονικό κλάδο. Ένα ενιαίο πτυχίο ανά επιστημονικό κλάδο με όλα τα εργασιακά-επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό. Μοναδική προϋπόθεση για εύρεση δουλειάς!
  • Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα, συγκοινωνίες για όλους.
  • Ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης χωρίς ταξικούς, οικονομικούς κι εξεταστικούς φραγμούς.
  • Κατάργηση των εξετάσεων του Τ.Ε.Ε.
  • Δραστική μείωση των ωρών εργασίας, με ταυτόχρονη αύξηση των αποδοχών ώστε να ζει ο καθένας αξιοπρεπώς από μία και μόνο σταθερή δουλειά. Λιγότερη δουλειά- δουλειά για όλους.
  • Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους.
  • Ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν για όλους.
  • Εκπαίδευση κι έρευνα για τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας κι όχι της κερδοφορίας.
  • Έλεγχος από τις γενικές συνελεύσεις φοιτητών, καθηγητών κι εργαζομένων.



ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ:

  • Παράσταση διαμαρτυρίας του Ενιαίου Συλλόγου φοιτητών ΠΚ στην συνεδρίαση της συγκλήτου για τους εσωτερικούς κανονισμούς Παρασκεύη 6/6 στις 9:00 στο κ.Επιστήμων.
  • Αναβολή των μαθημάτων που δίνονται τις ώρες της κινητοποίησης του Συλλόγου.

 

ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

 
Απόφαση ΔΣ Ενιαίου Συλλόγου για το Σχέδιο Οργανισμού

ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6/6 ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ 9 ΣΤΗ ΣΥΓΚΛΗΤΟ
Να μην περάσει ο νέος αντιδραστικός Οργανισμός !


Η Σύγκλητος του Πολυτεχνείου, ετοιμάζεται να ψηφίζει τον νέο Οργανισμό του πανεπιστημίου δηλαδή το πώς διοικείται το ίδρυμα και το πως οργανώνεται η ακαδημαϊκή του λειτουργία. Ο νέος Οργανισμός, κρατά όλες τις αντιλαϊκές πλευρές του παλιού (όπως οι τρείς κύκλοι σπουδών, οι πιστωτικές μονάδες) και ταυτόχρονα ενσωματώνει όλες τις αντιδραστικές αλλαγές που έφερε ο νόμος πλαίσιο στη λειτουργία των ΑΕΙ - ΤΕΙ. 
Οι αλλαγές αυτές στόχο έχουν την πλήρη μετατροπή των ΑΕΙ – ΤΕΙ σε επιχειρήσεις και εμάς τους φοιτητές σε πελάτες, την πλήρη προσαρμογή της έρευνας, του περιεχομένου σπουδών και των αποφοίτων, στις ανάγκες των μονοπωλίων για περισσότερα κέρδη.


Τι προβλέπει ο νέος Οργανισμός;


1) Όσων αφορά τα πτυχία, αναφέρεται ξεκάθαρα η διάσπαση των σπουδών σε τρεις κύκλους, τον προπτυχιακό, τον μεταπτυχιακό και τον διδακτορικό. Το πτυχίο του μηχανικού συνίσταται σε πενταετές πρόγραμμα σπουδών, δηλαδή εμπεριέχει τους δύο πρώτους κύκλους σπουδών (bachelor και master). Σχεδόν κανείς μας όμως δεν θα μπορεί να πάρει πτυχίο μηχανικού, καθώς στον δεύτερο κύκλο σπουδών θα πρέπει να πληρώνουμε δίδακτρα προκειμένου να μπορούμε να τον παρακολουθήσουμε. Το συμβούλιο του ιδρύματος θα έχει τη δικαιοδοσία για “τον ορισμό ή μη διδάκτρων και του ύψους τους για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών του Ιδρύματος ύστερα από γνώμη του κοσμήτορα της αντίστοιχης σχολής ”. Με τη διάταξη αυτή ανοίγουν το δρόμο για επιβολή διδάκτρων και πέρα από τα μεταπτυχιακά προγράμματα.
To κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε πιστωτικές μονάδες, ανάλογα με την βαρύτητα την οποία καθορίζεται ότι έχει στο αντικείμενο σπουδών. Με λίγα λόγια οι φοιτητές μπαίνουν στο κυνήγι των πιστωτικών μονάδων (credits) προκειμένου να ενισχύσουν τον ατομικό φάκελο προσόντων τους. Εξειδικεύονται τα προγράμματα σπουδών ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς και καλλιεργείται ο ανταγωνισμός μεταξύ των φοιτητών αλλά και των αυριανών εργαζόμενων για το ποιος θα αποκτήσει περισσότερα credits και θα διαπραγματευτεί με καλύτερους όρους με τον αυριανό εργοδότη. Θέλουν να κάνουμε όλοι 2 – 3 χρόνια αποσπασματικές και υποβαθμισμένες σπουδές, γιατί μας θέλουν να περιπλανόμαστε μεταξύ μακροχρόνιας ανεργίας και δουλειάς με μισθούς πείνας, να ζούμε μια ζωή διαρκούς ανασφάλειας.

2) «Ίδρυση Σχολών Δια Βίου Μάθησης». “Με το παρόντα Οργανισμό ιδρύεται και λειτουργεί στο Πολυτεχνείο Κρήτης Σχολή Δια Βίου Μάθησης. Μέσω της σχολής αυτής το Πολυτεχνείο οργανώνει και παρέχει προγράμματα σπουδών δια βίου μάθησης που οδηγούν στην απονομή αντίστοιχων πιστοποιητικών μη τυπικής εκπαίδευσης” Ήδη ξέρουμε τι ουσιαστικά είναι τα Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης. Είναι προγράμματα που αποτελούν μεγάλη πηγή εσόδων για τα ιδρύματα και μεγάλη πληγή... εξόδων για τους φοιτητές και όσους επιλέγουν να επανακαταρτιστούν. Πρόκειται ουσιαστικά για εμπόριο γνώσης. Πρόκειται είτε για μαθήματα κατάρτισης... της πλάκας είτε για μαθήματα που ενώ θα έπρεπε να διδάσκονται στο δομημένο πρόγραμμα σπουδών, αφαιρούνται και πουλιούνται «με το κομμάτι».

Σε σχολές του ΕΚΠΑ ήδη με δίδακτρα που κυμαίνονται από 80 – 1600 ευρώ, ο καθένας μέσα σε μερικούς μήνες μπορεί να πάρει πιστοποιητικό για κάποια ειδικότητα.

3)Στο υποκεφάλαιο “Συγγράματα”, δε γίνεται πουθενά αναφορά ότι διανέμονται δωρεάν!

4) «Μετά το πέρας του ελάχιστου αριθμού των αναγκαίων για την απονομή του τίτλου σπουδών εξαμήνων, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών της σχολής, προσαυξημένο κατά τέσσερα εξάμηνα, ο φοιτητής διαγράφεται από το πρόγραμμα.». Και όσοι δούλευαν και έμειναν πίσω;

5) Ανοίγει ο δρόμος για πειθαρχικές διώξεις σε φοιτητές σε περίπτωση που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του ιδρύματος. Οποιοσδήποτε φοιτητής δεν εναρμονίζεται με τον οργανισμό και με τις αποφάσεις της διοίκησης του ιδρύματος θα αντιμετωπίζει ποινές οι οποίες προβλέπουν ακόμα και οριστική αποβολή από το ίδρυμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ότι όποιος φοιτητής δεν καταφέρει να περάσει κάποιο μάθημα πάνω από τρεις φορές όπως ορίζει ο κανονισμός, υπάρχει πιθανότητα διαγραφής του από την σχολή. Στις υποχρεώσεις του φοιτητή συμπεριλαμβάνεται “να αποφεύγουν την αφισορύπανση και τα graffiti και να απομακρύνουν από τυχόν αφίσες ή πάσης φύσεως διαφημιστικών που βρίσκονται εκτός πινάκων ανακοινώσεων”. Θέλουν να βάλουν εμπόδια στη συνδικαλιστική δράση των φοιτητών με στόχο οι διατάξεις που κάνουν το Πολυτεχνείο επιχείρηση να περνάνε χωρίς να κουνιέται φύλλο.

6) Με τους νέους Οργανισμούς, έρχεται και η συγκρότηση των ΝΠΙΔ(Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου) . “Με απόφαση του (πρύτανης), η οποία εγκρίνεται από το συμβούλιο του ιδρύματος, παραχωρείται κατά χρήση περιουσία του ιδρύματος στο ΝΠΙΔ... Με κοινή απόφαση του Πρύτανη και του Συμβουλίου του ΝΠΙΔ επιτρέπεται η κάλυψη πάγιων λειτουργικών δαπανών του Ιδρύματος από πόρους του ΝΠΙΔ.”. Το συμβούλιο του Ιδρύματος θα μπορεί να πάρει “απόφαση για την ανάθεση ή μη της διαχείρισης του συνόλου των κονδυλίων έρευνας στο ΝΠΙΔ και την κατάργηση του Ε.Λ.Κ.Ε. “ Οι ΝΠΙΔ είναι στην ουσία εταιρίες που στο εξής θα διαχειρίζονται τη περιουσία(υποδομές, εξοπλισμό, εγκαταστάσεις) του Πολυτεχνείου και μάλιστα το Πολυτεχνείο σε αντάλλαγμα για τη χρηματοδότηση που θα δίνουν στη θέση του κράτους θα τους προσφέρει τις υπηρεσίες του (πχ εργαστήρια)

7) Το μοναδικό πράγμα που δεν αναφέρεται πουθενά στις 180 σελίδες είναι το τι θα γίνει με τις ανάγκες των φοιτητών για φοιτητική μέριμνα και που θα βρεθούν τα κονδύλια για την κάλυψη της δωρεάν σίτισης και στέγασης χωρίς τα οποία πολλοί φοιτητές αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους.

8 «Όπου από το νόμο προβλέπεται εκπροσώπηση των φοιτητών οποιουδήποτε κύκλου σπουδών σε όργανα του ιδρύματος, οι εκπρόσωποι των φοιτητών εκλέγονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο ...».
Συνεχίζεται η προσπάθεια αντιδραστικής παρέμβασης στο φοιτητικό κίνημα, στα συλλογικά του όργανα, στους συλλόγους. Θέλουν να μετατρέψουν τους συλλόγους σε «αδελφότητες» όπως στις ΗΠΑ και στην ΕΕ που οι φοιτητές δεν θα εκλέγουν τα όργανα πάλης τους αλλά τους εκπροσώπους τους που θα συζητούν στα όργανα διοίκησης με τα στελέχη των επιχειρήσεων για μπίζνες. Τα προβλήματά μας θα τα λύνουμε με το «Συνήγορο του φοιτητή»!!! 

Ο νέος Οργανισμός πρέπει να απορριφθεί!

Καλούμε τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να διεκδικήσουν: 

  • Επαρκή χρηματοδότηση των ιδρυμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των αναγκών. Όχι στην υποχρηματοδότηση και την ιδιωτική χρηματοδότηση για να «βάζουν χέρι» οι επιχειρηματίες σε υποδομές, περιεχόμενο σπουδών και έρευνα.


  • Κατάργηση του νόμου πλαίσιο και του σχεδίου «Αθηνά», μπλοκάρισμά τους. Καμιά μορφή ιδιωτικοποίησης. Έξω οι επιχειρήσεις από τις σχολές και την έρευνα.


  • Ούτε ευρώ για σίτιση - στέγαση – μετακίνηση – βιβλία – αναλώσιμα! Αξιοποίηση της περιουσίας του Πολυτεχνείου και δημοσίων κτηρίων για δημιουργία εστιών στην ευθύνη του κράτους χωρίς ιδιώτες, νοίκια.



  • Επιστημονική γνώση και ειδίκευση υψηλού επιπέδου. Όχι στη μετατροπή της επιστημονικής γνώσης σε εφήμερη κατάρτιση και άθροισμα δεξιοτήτων. Δωρεάν μεταπτυχιακά που να οδηγούν αποκλειστικά σε παραγωγή νέας γνώσης.



  • Σταθερή δουλειά για όλους με αξιοπρεπή μισθό και εξασφαλισμένα εργασιακά δικαιώματα πάνω στο αντικείμενο σπουδών. Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα χωρίς το συνεχές κυνήγι πιστοποιητικών, δεξιοτήτων, μεταπτυχιακών επί πληρωμή κλπ για «μια θέση στον ήλιο».


  • Μέτρα στήριξης των εργαζόμενων φοιτητών. Πρακτική άσκηση με αξιοπρεπή μισθό και πάνω στο αντικείμενο σπουδών με όλα τα δικαιώματα. Να πληρωθούν τώρα όλοι οι πρακτικάριοι που είναι απλήρωτοι. Για τους απόφοιτους, επίδομα χωρίς καμία προϋπόθεση από την πρώτη μέρα ανεργίας, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και βιβλιάρια ασθενείας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.



  • Καμιά απόλυση προσωπικού στα ιδρύματα.



  • Καμιά διαγραφή φοιτητών.
 
Περισσότερα Άρθρα...
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 2 από 26