Ενωτική Πρωτοβουλία

Απόφαση Συνέλευσης του Ενιαίου Συλλόγου φοιτητών Π.Κ. 5/6

.logo(μετά απο μαζική συνέλευση του Ενιαίου Συλλόγου φοιτητών και υπερψήφιση του πλαισίου της Ενωτικής Πρωτοβουλίας)

Σε μία περίοδο που η επίθεση του κεφαλαίου εντείνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, στη δήθεν προεδρεύουσα χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης επικρατεί η χειριστή κατάσταση. Βρισκόμαστε σε μία περίοδο όπου η δικομματική κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ εκτελώντας πιστά τις εντολές της συμμαχίας ΕΕ-ΔΝΤ-κεφαλαίου έχει φέρει την κοινωνική πλειοψηφία στα όρια της επιβίωσης. Η ανεργία στους νέους ξεπερνάει το 60% και αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς και η μέση ελληνική οικογένεια ζει πλέον κάτω από το όριο της φτώχειας. Από το στόχαστρο αυτής της πολιτικής δεν ξεφεύγουν τα κοινωνικά αγαθά όπως είναι η υγεία και η παιδεία με την κατάσταση στα δημόσια νοσοκομεία, σχολεία και πανεπιστήμια να χειροτερεύει με ελλείψεις σε προσωπικό κάνοντας την ιατρική περίθαλψη και την εκπαίδευση απαγορευτική για μία φτωχή οικογένεια. Με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύεται ότι το πολιτικό σχέδιο που επιτελούν οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια, ακολουθώντας πιστά τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΔΝΤ, όχι μόνο δεν είναι προς όφελος του λαού, αλλά αποτελεί την ύστατη προσπάθεια του κεφαλαίου, για την υπέρβαση της κρίσης του.

Επίθεση στην ανώτατη εκπαίδευση

Αυτή τη στιγμή στο στόχαστρο της μνημονιακής πολιτικής στην Ελλάδα, βρίσκεται η παιδεία. Η κυβέρνηση, έχει εξαπολύσει μια πρωτοφανή επίθεση σε όλους τους τομείς της παιδείας, καθώς ό,τι χρήματα δίνονταν για την τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν υποστεί μεγάλη μείωση. Η αστική επίθεση στα λαϊκά κεκτημένα χτυπάει με πολύ χαρακτηριστικό τρόπο την ανώτατη εκπαίδευση, αλλάζοντας ριζικά τον χαρακτήρα της. Αυτή η επίθεση που εξειδικεύεται με τον νόμο Διαμαντοπούλου, όχι μόνο δεν έρχεται να επιλύσει τα προβλήματα-αδυναμίες του σύγχρονου πανεπιστημίου όπως καθημερινά προπαγανδίζουν τα ΜΜΕ, αλλά αποτελεί μια συνέχεια των μεταρρυθμίσεων και των επιταγών του μνημονίου στα πλαίσια της γενικότερης προσπάθειας για «υπέρβαση της κρίσης».

Πιο συγκεκριμένα, ο νόμος πλαίσιο επιβάλει τη θέσπιση ως ανώτατο όριο φοίτησης τον προβλεπόμενο χρόνο σπουδών συν δυο ακαδημαϊκά έτη (ν+2), την εισαγωγή διδάκτρων και εξωπανεπιστημιακών-επιχειρηματιών στη διοίκηση των πανεπιστημίων (τους ζούμε ήδη στο Πολυτεχνείο), την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης προς τα ιδρύματα σε δραματικό βαθμό εις βάρος της φοιτητικής μέριμνας. Αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης είναι η ουσιαστικά ανύπαρκτη στέγαση, η υψηλή τιμή του φαγητού στην λέσχη και η τιμή του εισιτήριου από και προς το ίδρυμα, καθώς και η ουσιαστική υπολειτουργία των εργαστηρίων στα τμήματα του Πολυτεχνείου.

Παράλληλα και με τις εντολές της Τρόικας για την εξοικονόμηση 14 δις ευρώ μια ακόμα πτυχή της επίθεσης που συντελείται στο ελληνικό πανεπιστήμιο η εισαγωγή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Προ των πυλών είναι οι διασπάσεις των πτυχίων σε κύκλους σπουδών με ότι αυτό συνεπάγετε για το εργασιακό μας μέλλον αλλά και τα δίδακτρα στις προπτυχιακές σπουδές. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση η οποία σαν συνέχεια και εφαρμογή του νόμου πλαίσιο Διαμαντοπούλου έρχεται τώρα, και ακούει στο όνομα του οργανισμού και εσωτερικού κανονισμού στα πανεπιστήμια.

Η Σύγκλητος του Πολυτεχνείου ετοιμάζεται να ψηφίζει τον νέο Οργανισμό του πανεπιστημίου δηλαδή το πώς διοικείται το ίδρυμα και το πως οργανώνεται η ακαδημαϊκή του λειτουργία.

Τι προβλέπει ο νέος Οργανισμός;
1) Όσων αφορά τα πτυχία, αναφέρεται ξεκάθαρα η διάσπαση των σπουδών σε τρεις κύκλους, τον προπτυχιακό, τον μεταπτυχιακό και τον διδακτορικό. Το πτυχίο του μηχανικού συνίσταται σε πενταετές πρόγραμμα σπουδών, δηλαδή εμπεριέχει τους δύο πρώτους κύκλους σπουδών (bachelor και master). Σχεδόν κανείς μας όμως δεν θα μπορεί να πάρει πτυχίο μηχανικού, καθώς στον δεύτερο κύκλο σπουδών θα πρέπει να πληρώνουμε δίδακτρα προκειμένου να μπορούμε να τον παρακολουθήσουμε. Το συμβούλιο του ιδρύματος θα έχει τη δικαιοδοσία για "τον ορισμό ή μη διδάκτρων και του ύψους τους για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών του Ιδρύματος ύστερα από γνώμη του κοσμήτορα της αντίστοιχης σχολής ". Με τη διάταξη αυτή ανοίγουν το δρόμο για επιβολή διδάκτρων και πέρα από τα μεταπτυχιακά προγράμματα.
Το κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε πιστωτικές μονάδες, ανάλογα με την βαρύτητα την οποία καθορίζεται ότι έχει στο αντικείμενο σπουδών. Με λίγα λόγια οι φοιτητές μπαίνουν στο κυνήγι των πιστωτικών μονάδων (credits) προκειμένου να ενισχύσουν τον ατομικό φάκελο προσόντων τους. Εξειδικεύονται τα προγράμματα σπουδών ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς και καλλιεργείται ο ανταγωνισμός μεταξύ των φοιτητών αλλά και των αυριανών εργαζόμενων για το ποιος θα αποκτήσει περισσότερα credits και θα διαπραγματευτεί με καλύτερους όρους με τον αυριανό εργοδότη. Θέλουν να κάνουμε όλοι 2-3 χρόνια αποσπασματικές και υποβαθμισμένες σπουδές, γιατί μας θέλουν να περιπλανώμαστε μεταξύ μακροχρόνιας ανεργίας και δουλειάς με μισθούς πείνας, να ζούμε μια ζωή διαρκούς ανασφάλειας.

2)«Ίδρυση Σχολών Δια Βίου Μάθησης». "Με το παρόντα Οργανισμό ιδρύεται και λειτουργεί στο Πολυτεχνείο Κρήτης Σχολή Δια Βίου Μάθησης. Μέσω της σχολής αυτής το Πολυτεχνείο οργανώνει και παρέχει προγράμματα σπουδών δια βίου μάθησης που οδηγούν στην απονομή αντίστοιχων πιστοποιητικών μη τυπικής εκπαίδευσης" Ήδη ξέρουμε τι ουσιαστικά είναι τα Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης. Είναι προγράμματα που αποτελούν μεγάλη πηγή εσόδων για τα ιδρύματα και μεγάλη πληγή... εξόδων για τους φοιτητές και όσους επιλέγουν να επανακαταρτιστούν. Πρόκειται ουσιαστικά για εμπόριο γνώσης. Πρόκειται είτε για μαθήματα κατάρτισης... της πλάκας είτε για μαθήματα που ενώ θα έπρεπε να διδάσκονται στο δομημένο πρόγραμμα σπουδών, αφαιρούνται και πουλιούνται «με το κομμάτι». Σε σχολές του ΕΚΠΑ ήδη με δίδακτρα που κυμαίνονται απο 80 - 1600 ευρώ, ο καθένας μέσα σε μερικούς μήνες μπορεί να πάρει πιστοποιητικό για κάποια ειδικότητα.

3)Στο υποκεφάλαιο "Συγγράματα", δε γίνεται πουθενά αναφορά ότι διανέμονται δωρεάν!

4)«Μετά το πέρας του ελάχιστου αριθμού των αναγκαίων για την απονομή του τίτλου σπουδών εξαμήνων, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών της σχολής, προσαυξημένο κατά τέσσερα εξάμηνα, ο φοιτητής διαγράφεται από το πρόγραμμα.». Και όσοι δούλευαν και έμειναν πίσω;

5)Ανοίγει ο δρόμος για πειθαρχικές διώξεις σε φοιτητές σε περίπτωση που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του ιδρύματος. Οποιοσδήποτε φοιτητής δεν εναρμονίζεται με τον οργανισμό και με τις αποφάσεις της διοίκησης του ιδρύματος θα αντιμετωπίζει ποινές οι οποίες προβλέπουν ακόμα και οριστική αποβολή από το ίδρυμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ότι όποιος φοιτητής δεν καταφέρει να περάσει κάποιο μάθημα πάνω από τρεις φορές όπως ορίζει ο κανονισμός, υπάρχει πιθανότητα διαγραφής του από την σχολή. Στις υποχρεώσεις του φοιτητή συμπεριλαμβάνεται 'να αποφεύγουν την αφισορύπανση και τα graffiti και να απομακρύνουν από τυχόν αφίσες ή πάσης φύσεως διαφημιστικών που βρίσκονται εκτός πινάκων ανακοινώσεων". Θέλουν να βάλουν εμπόδια στη συνδικαλιστική δράση των φοιτητών με στόχο οι διατάξεις που κάνουν το Πολυτεχνείο επιχείρηση να περνάνε χωρίς να κουνιέται φύλλο.

6)Με τους νέους Οργανισμούς, έρχεται και η συγκρότηση των ΝΠΙΔ(Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου). "Με απόφαση του (πρύτανης), η οποία εγκρίνεται από το συμβούλιο του ιδρύματος, παραχωρείται κατά χρήση περιουσία του ιδρύματος στο ΝΠΙΔ... Με κοινή απόφαση του Πρύτανη και του Συμβουλίου του ΝΠΙΔ επιτρέπεται η κάλυψη πάγιων λειτουργικών δαπανών του Ιδρύματος από πόρους του ΝΠΙΔ.". Το συμβούλιο του Ιδρύματος θα μπορεί να πάρει "απόφαση για την ανάθεση ή μη της διαχείρισης του συνόλου των κονδυλίων έρευνας στο ΝΠΙΔ και την κατάργηση του Ε.Λ.Κ.Ε. ". Οι ΝΠΙΔ είναι στην ουσία εταιρίες που στο εξής θα διαχειρίζονται τη περιουσία(υποδομές, εξοπλισμό, εγκαταστάσεις) του Πολυτεχνείου και μάλιστα το Πολυτεχνείο σε αντάλλαγμα για τη χρηματοδότηση που θα δίνουν στη θέση του κράτους θα τους προσφέρει τις υπηρεσίες του (πχ εργαστήρια).

7)Το μοναδικό πράγμα που δεν αναφέρεται πουθενά στις 180 σελίδες είναι το τι θα γίνει με τις ανάγκες των φοιτητών για φοιτητική μέριμνα και που θα βρεθούν τα κονδύλια για την κάλυψη της δωρεάν σίτισης και στέγασης χωρίς τα οποία πολλοί φοιτητές αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους.

8 )«Όπου από το νόμο προβλέπεται εκπροσώπηση των φοιτητών οποιουδήποτε κύκλου σπουδών σε όργανα του ιδρύματος, οι εκπρόσωποι των φοιτητών εκλέγονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο ...».
Συνεχίζεται η προσπάθεια αντιδραστικής παρέμβασης στο φοιτητικό κίνημα, στα συλλογικά του όργανα, στους συλλόγους. Θέλουν να μετατρέψουν τους συλλόγους σε «αδελφότητες» όπως στις ΗΠΑ και στην ΕΕ που οι φοιτητές δεν θα εκλέγουν τα όργανα πάλης τους αλλά τους εκπροσώπους τους που θα συζητούν στα όργανα διοίκησης με τα στελέχη των επιχειρήσεων για μπίζνες. Τα προβλήματά μας θα τα λύνουμε με το «Συνήγορο του φοιτητή»!!!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Καμία ποινικοποίηση των 9 διωκόμενων για την κατάληψη της αντιπεριφέρειας στα Χανιά το Φλεβάρη και των 3 συλληφθέντων για τη διαδήλωση της 25ης Μαρτίου.
  • Κατοχύρωση της εμβόλιμης εξεταστικής από το 5ο έτος.
  • Κατοχύρωση των projects, απαλλακτικές εργασίες.
  • Κατοχύρωση όλων των εργαστηρίων-καμιά επανάληψη οποιουδήποτε εργαστηρίου από όσους το έχουν περάσει.
  • Καμιά υποχρεωτική πρόοδος-φροντιστήριο.
  • Να καλυφθούν μόνιμα όλες οι ανάγκες για σίτιση και στέγαση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο Κρήτης.
  • Απόσυρση του νόμου-έκτρωμα της Διαμαντοπούλου
  • Ανατροπή του μνημονίου, του προγράμματος σταθερότητας και των μέτρων που τα συνοδεύουν.
  • Άμεση απεμπλοκή της χώρας από την επιτήρηση ΕΕ και ΔΝΤ. Δεν θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι την κρίση τους!
  • Κρατικοποίηση των τραπεζών με εργατικό έλεγχο.
  • Άμεση στάση πληρωμών και διαγραφή του χρέους.
  • Καμία σκέψη για πάγωμα ή περικοπή μισθών.
  • Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο Διαμαντοπούλου για την εκπαίδευση ΚΕΣ-ΕΠΕΠ.
  • Απαγόρευση των απολύσεων. - Καμία σκέψη για άρση της μονιμότητας στο δημόσιο.
  • Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων του Πολυτεχνείου Κρήτης τώρα. Κάλυψη όλων των οργανικών θέσεων εργασίας.
  • Καμία κατάργηση του ασύλου. Διεύρυνση του ασύλου σε σχολεία κι εργασιακούς χώρους.



ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:

  • Δωρεάν αναλώσιμα για όλους τους φοιτητές.
  • Συνέχιση της λειτουργίας του Γενικού Τμήματος του Πολυτεχνείου Κρήτης.
  • Να μην εφαρμοστεί το νομοσχέδιο “ΑΘΗΝΑ”- ο Καλλικράτης των πανεπιστημίων.
  • Να ανατραπούν οι νόμοι για αξιολόγηση, Ι.Δ.Β.Ε., Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.,Κ.Ε.Σ.
  • Μία σχολή ανά επιστημονικό κλάδο. Ένα ενιαίο πτυχίο ανά επιστημονικό κλάδο με όλα τα εργασιακά-επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό. Μοναδική προϋπόθεση για εύρεση δουλειάς!
  • Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα, συγκοινωνίες για όλους.
  • Ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης χωρίς ταξικούς, οικονομικούς κι εξεταστικούς φραγμούς.
  • Κατάργηση των εξετάσεων του Τ.Ε.Ε.
  • Δραστική μείωση των ωρών εργασίας, με ταυτόχρονη αύξηση των αποδοχών ώστε να ζει ο καθένας αξιοπρεπώς από μία και μόνο σταθερή δουλειά. Λιγότερη δουλειά- δουλειά για όλους.
  • Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους.
  • Ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν για όλους.
  • Εκπαίδευση κι έρευνα για τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας κι όχι της κερδοφορίας.
  • Έλεγχος από τις γενικές συνελεύσεις φοιτητών, καθηγητών κι εργαζομένων.



ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ:

  • Παράσταση διαμαρτυρίας του Ενιαίου Συλλόγου φοιτητών ΠΚ στην συνεδρίαση της συγκλήτου για τους εσωτερικούς κανονισμούς Παρασκεύη 6/6 στις 9:00 στο κ.Επιστήμων.
  • Αναβολή των μαθημάτων που δίνονται τις ώρες της κινητοποίησης του Συλλόγου.

 

ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

 

αναζητηση

Ημερολογιο

November 2017
M T W T F S S
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Συντομα

No events