Ενωτική Πρωτοβουλία

Πλαίσιο Συνέλευσης Συλλόγου ΜΗΠΕΡ - 13 Οκτώβρη 2010
Πλαίσια


 >> Κατεβάστε το .doc         >> Κατεβάστε το .pdf


 

Πρόταση Διαλόγου της Ενωτικής Πρωτοβουλίας για την Συνέλευση Φοιτητών ΜηΠερ 13/10/10

 

     Στο φόντο της οικονομικής κρίσης, καθημερινά παρακολουθούμε την κατάσταση να πηγαίνει απ' το κακό στο χειρότερο. Αυτό το βλέπουμε αφενός στη καθημερινότητά μας εντός του πανεπιστημίου και αφετέρου στη ζωή μας εκτός αυτού, όταν σχεδόν όλοι οι συμφοιτητές μας που παίρνουν πτυχίο δεν βρίσκουν δουλειά, όταν απολύουν χιλιάδες εργαζομένους κάθε μέρα, όταν κόβουν μισθούς από τους γονείς μας. Το βλέπουμε στις τιμές, καθώς όλοι μας πληρώνουμε τα πάντα πιο ακριβά, στις ειδήσεις που προσπαθούν να μας πείσουν πως πρέπει να δεχτούμε όλη αυτή τη νέα πραγματικότητα για να “ανακάμψει” η οικονομία. Όλα αυτά προσπαθούν να τα “προφυλάξουν” γεμίζοντας τους δρόμους με αστυνομικούς και τις τηλεοράσεις μας με πλήθος reality. Δυστυχώς, η απογοήτευση κυριαρχεί στις συνειδήσεις του περισσότερου κόσμου, που δεν πιστεύει πως υπάρχει καμία ελπίδα και λύση. Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι ακριβώς.

     Σε όλο το φάσμα της ζωής μας από τα πρώτα χρόνια της εκπαίδευσης μέχρι τη σύνταξη υπάρχουν οι δυνατότητες και ο πλούτος για να ζούμε όλοι καλύτερα. Μπροστά σε όλη αυτή την επίθεση που δεχόμαστε, νεολαία και εργαζόμενοι, μπορούμε και πρέπει να δράσουμε. Για να  διεκδικήσουμε πολύ καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, μόρφωσης και δουλειάς.

 

ΝΕΑ ΦΡΟΥΤΑ ΑΝΝΑΣ


 

     Οι νέες εξαγγελίες της  Άννας Διαμαντοπούλου και του υπουργείου παιδείας και δια βίου μάθησης (!) έρχονται να συμπληρώσουν τον προηγούμενο νόμο- πλαίσιο της ΝΔ, και να ολοκληρώσουν την επίθεση στη σπουδάζουσα νεολαία και στους νέους εργαζόμενους.  Το πολυνομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί πλήττει συνολικά τα δικαιώματα των νέων και αλλάζει άρδην το τοπίο σε σχολεία- πανεπιστήμια- εργασία.

 

Οι εξαγγελίες που αφορούν τα πανεπιστήμια:

  • Εισαγωγή σε σχολές (π.χ. Π.Κ.) και όχι σε τμήματα (π.χ. ΜΗΠΕΡ) και “διαλογή” μαθημάτων για να φτιάξεις το πρόγραμμα σπουδών σου. “Πτυχίο” με διαφορετικά μαθήματα ο καθένας.
  • Προπαρασκευαστικό έτος: αν κοπείς δεν συνεχίζεις καθόλου στη σχολή. Σε κάθε έτος προαπαιτούμενα μαθήματα: αν δεν περάσεις συγκεκριμένο αριθμό μαθημάτων δεν περνάς στην επόμενη “τάξη”. (καταπολέμηση “αιωνίων” φοιτητών...)
  • Χρηματοδότηση των πανεπιστημίων από επιχειρήσεις και ερευνητικά κέντρα. Κόψιμο κρατικής χρηματοδότησης. Η εκπαίδευση και η έρευνα που γίνεται στα πανεπιστήμια εξαρτάται από τις ορέξεις των επιχειρήσεων και της αγοράς.
  • Η χρηματοδότηση από το κράτος ακολουθεί τον φοιτητή ατομικά και το πανεπιστήμιο δεν εμπλέκεται. Θεσμός κάρτας- κουπονιού με το οποίο τρως, παίρνεις βιβλία, μπαίνεις στην εστία κλπ.
  • Οι αλλαγές στο τρόπο σπουδών: όχι ακαδημαϊκές διαλέξεις αλλά μαθήματα στα οποία θα παίρνονται απουσίες. Αλυσίδες στα μαθήματα (αν δεν περάσεις διαφορικό 1 δεν μπορείς να περάσεις διαφορικό 2) καθώς και Προαπαιτούμενα μαθήματα (συγκεκριμένος αριθμός μαθημάτων για να περάσεις στο επόμενο έτος). Εφαρμογή των credits για κάθε μάθημα. Κατάργηση των πρόσθετων ή επαναληπτικών εξεταστικών.
  • Άμεση σύνδεση των Ινστιτούτων Δια Βίου Μάθησης με τα πανεπιστήμια.
  • Διοίκηση των πανεπιστημίων από managers.
  • Κατάργηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και διαδικασιών.

 

ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ


 

     Παράλληλα, εδραιώνεται το Εθνικό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων (Ε.Π.Ε.Π.), στα πλαίσια του αντίστοιχου ευρωπαϊκού. Το ΕΠΕΠ κατατάσσει τους αποφοίτους όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης σε 8 επίπεδα. Η κατάταξή τους σε επίπεδο ΕΠΕΠ, και άρα στην αγορά εργασίας, γίνεται ανάλογα με τον ατομικό φάκελό δεξιοτήτων- “δυνατοτήτων”- credits- μαθημάτων- πιστοποιητικών. Η έννοια “πτυχίο” καταργείται καθώς και η έννοια κατοχυρωμένα επαγγελματικά- εργασιακά δικαιώματα στον κάθε κλάδο. Με το σύστημα ΕΠΕΠ, που συνοψίζει τις εκπαιδευτικές και εργασιακές μεταρρυθμίσεις των τελευταίων χρόνων, αλλάζει συνολικά ο τρόπος με τον οποίο κατοχυρώνεται και πιστοποιείται η εργασία και τα επαγγελματικά- εργασιακά δικαιώματα στη χώρα μας. Επίσης με αυτό το σύστημα καταργούνται τα συλλογικά δικαιώματα και οι συλλογικές διεκδικήσεις για κάθε κλάδο εργασίας. Με το σύστημα ΕΠΕΠ σε συνδυασμό με τα ινστιτούτα δια βίου μάθησης, υποκαθίσταται η πανεπιστημιακή εκπαίδευση από την επαγγελματική κατάρτιση και αποσυνδέεται το πτυχίο απ' το κοινωνικό δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος.

 

ΦΟΙΤΗΤΗΣ- ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ


 

     Με τις νέες εξαγγελίες της Διαμαντοπούλου σε συνδυασμό με όλους τους νόμους που έχουν περάσει οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ τα τελευταία χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης, προσπαθούν να διαμορφώσουν ένα μοντέλο φοιτητή- μελλοντικού εργαζομένου χωρίς κατοχυρωμένο πτυχίο, χωρίς επαγγελματικά- εργασιακά δικαιώματα, με γνώσεις εργασιακές, με εντατικοποιημένο και απάνθρωπο τρόπο και ρυθμούς σπουδών, χωρίς ελεύθερο χρόνο, χωρίς συλλογικές διεκδικήσεις και συνελεύσεις, ο οποίος δεν θα αντιδράει και θα είναι πειθαρχημένος στο πανεπιστήμιο και αργότερα στη δουλειά του. Με τον ατομικό φάκελο δεξιοτήτων γεμισμένο με διάφορα credits, μαθήματα, πιστοποιήσεις από ινστιτούτα δια βίου “πιστοποίησης” κλπ ο κάθε απόφοιτος θα διαπραγματεύεται ατομικά τις συνθήκες απασχόλησής του στην αγορά εργασίας, χωρίς το δικαίωμα των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων. Το μέλλον της νέας γενιάς στην εργασία είναι να είναι αναλώσιμοι, καταρτίσιμοι, απασχολήσιμοι, δια βίου εκμεταλλεύσιμοι.

 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ- ΓΝΩΣΗ


 

     Το να καθορίζουν οι επιχειρήσεις τη χρηματοδότηση των “δημοσίων” πανεπιστημίων έχει δυο συνέπειες: αφενός καταργείται ανοιχτά ο δημόσιος χαρακτήρας του πανεπιστημίου και αφετέρου όταν οι επιχειρήσεις χρηματοδοτούν το πανεπιστήμιο έχουν και λόγο πάνω στο τι εκπαιδευτική και ερευνητική διαδικασία γίνεται σε αυτό. Η εκάστοτε επιχείρηση επηρεάζει τη λειτουργία του πανεπιστημίου σύμφωνα με τις ανάγκες της για κέρδος (προγράμματα σπουδών με εργαλειακές γνώσεις και έρευνα προς όφελός της).

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ – ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ


 

     Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εφαρμόζει τη νέα “χούντα ΔΝΤ”. Αυτό αντανακλάται αφενός στην παλιά γενιά με κατάργηση 13ου - 14ου μισθού, συντάξεων κλπ. κι αφετέρου στη ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ με τα εξής:

  • Ανεργία στα ύψη.
  • Κανένα επαγγελματικό κι εργασιακό δικαίωμα – κανένα πτυχίο.
  • Καμία ασφάλιση αλλά μαύρη εργασία και απελευθέρωση των απολύσεων, μείωση των αποζημιώσεων.
  • Περιπλάνηση από δουλειά σε δουλειά και από επίπεδο ΕΠΕΠ σε επίπεδο ΕΠΕΠ.
  • Δια βίου (αιώνιο) κυνήγι πιστοποιητικών είτε για credits είτε για πιστοποίηση επαγγελματικής κατάρτισης.

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ


 

     Με τα νέα μέτρα, όπως είδαμε, τα επαγγελματικά δικαιώματα σαν έννοια παύουν να υφίστανται. Ωστόσο, γίνονται ακόμα κινήσεις σε διάφορους κλάδους για την κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων μέσα απ' τις διάφορες γραφειοκρατικές διαδικασίες που ξέραμε, τα οποία βέβαια είναι ρευστό το κατά πόσο στο μέλλον θα έχουν αντίκρισμα. Όσον αφορά το δικό μας κλάδο, πριν από κάποιο χρονικό διάστημα, πάρθηκε απόφαση από το ΣΑΠΕ, για την οποία ισχύουν τα παρακάτω:

  • Η φρασεολογία είναι ασαφής και δεν ορίζεται συγκεκριμένα πάνω σε τι μπορούμε να δουλέψουμε.
  • Δεν αναφέρονται σε κατηγορίες μελετών που μπορούμε να υπογράψουμε, αλλά σε υποκατηγορίες (οι υποκατηγορίες δεν μπορούν να κατοχυρωθούν από τους αρμόδιους φορείς). Η μόνη κατηγορία που αναφέρεται είναι οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
  • Για τις περισσότερες μελέτες – υπομελέτες αναφέρει πως οι ΜΗΠΕΡ μπορούν να τις πραγματοποιήσουν από κοινού ή παράλληλα με άλλους μηχανικούς και ΟΧΙ ανεξάρτητα.

Η απόφαση του ΣΑΠΕ στην ουσία δεν μας αναγνωρίζει ΚΑΝΕΝΑ από τα επαγγελματικά δικαιώματα που διεκδικούσαμε.

     Στις παραπάνω επισημάνσεις κατέληξε και ο σύλλογος αποφοίτων ΜΗΠΕΡ στη συνέλευσή του που πραγματοποίησε στις 25-09-10, όπως επίσης κατέληξε και στις παρακάτω διεκδικήσεις.

 

     Σε συνεργασία και από κοινού με τους αποφοίτους, όσον αφορά τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, διεκδικούμε νέα απόφαση του ΣΑΠΕ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΜΗΠΕΡ, η οποία θα αναφέρει:

  • Με το όνομά τους τις κατηγορίες στις οποίες έχουμε δικαίωμα εγγραφής. Διεκδικούμε αυτές οι κατηγορίες να είναι οι: 27, 18, 13, 17, 5, 14, 25.
  • Να εγγραφόμαστε στο Μητρώο Εμπειρίας Κατασκευαστών (ΜΕΚ).  Μη εγγραφή σε αυτό, όπως συμβαίνει τώρα, μας εξαιρεί από δημόσια έργα όπως α) βιομηχανικά-ενεργειακά, β) υδραυλικά, γ) οικοδομικά δ) έργα πρασίνου και ε) έργα καθαρισμού & επεξεργασίας νερού, υγρών και στερεών και αερίων αποβλήτων.
    • Συμμετοχή στον ΑΣΕΠ, γεγονός που δικαιούμαστε, καθώς και στα προγράμματα σπουδών και στα ιδρυτικά διατάγματα των τμημάτων αναφέρεται και η δυνατότητα συμμετοχής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • Διεκδικούμε το δικαίωμα εκπόνησης Περιβαλλοντικών Μελετών με την προϋπόθεση του πτυχίου μας και όχι μετά από 4 χρόνια από την απόκτησή του. Επίσης να δίνονται οι μελέτες αυτές κατά προτεραιότητα στους ΜηΠερ, σε σχέση με τους άλλους κλάδους, αφού πρόκειται για κατεξοχήν αρμοδιότητά τους, και για το μόνο κατοχυρωμένο έως τώρα, επαγγελματικό δικαίωμα.
  • Διεκδικούμε με το πτυχίο μας να κατοχυρώνεται και συγκεκριμένη επάρκεια γλώσσας και υπολογιστών.
  • Απαιτούμε οι απόφοιτοι ΜηΠερ να έχουν δικαίωμα εγγραφής στο σύλλογο αποφοίτων ΠΑ.Σ.Δ.ΜΗ.Π., κατευθείαν μετά την αποφοίτησή τους, ώστε να μπορούμε να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας από κοινού, όπως επίσης και δικαίωμα παρακολούθησης των τελειόφοιτων φοιτητών.
  • Προτείνουμε την εγγραφή και δημοσιοποίηση ενός κειμένου- δελτίου τύπου για το θέμα των μη κατοχυρωμένων επαγγελματικών δικαιωμάτων του κλάδου μας.  Το κείμενο να είναι από κοινού με το σύλλογο αποφοίτων και να έχει σαν στόχο να αναδείξει το πρόβλημα και να υπάρξει πίεση, μέσω της δημοσιότητας, των αρμόδιων φορέων.
  • -Προτείνουμε κατάληψη του τμήματος την ημέρα συζήτησης των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων στη συνεδρίαση του ΣΑΠΕ στην Αθήνα, και κινητοποίηση- διαμαρτυρία στο χώρο της συνεδρίασης, από κοινού με τους αποφοίτους.

 

 

 

- Αυτή η πρόταση αποτελεί και απόφαση των ίδιων των αποφοίτων από την τελευταία τους συνέλευση. Αυτή η πρόταση γίνεται ώστε να μην πραγματοποιούνται μαθήματα και εργαστήρια εκείνη τη μέρα και έτσι να μπορέσουν να παρευρεθούν στην Αθήνα όσο περισσότεροι φοιτητές γίνεται.

- Κάλεσμα του Συλλόγου Φοιτητών  ΜηΠερ Ξάνθης στην κινητοποίηση.

- Απαιτούμε να μην παίρνονται απουσίες σε ΚΑΜΙΑ ακαδημαϊκή διάλεξη στο τμήμα.

- Απαιτούμε να μην πραγματοποιούνται εργαστήρια ή μαθήματα κατά τις ώρες διεξαγωγής γενικών συνελεύσεων ή άλλων προγραμματισμένων εκδηλώσεων του συλλόγου.

(τα παραπάνω είναι κεκτημένα δικαιώματά μας που τίθενται συνεχώς υπό αμφισβήτηση από καθηγητές και εργαστηριακούς βοηθούς του τμήματος)

 

Απαιτούμε


 

Να αρθούν άμεσα όλες οι αποφάσεις της παράνομης πρυτανείας 2008-2010.

>> Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο Διαμαντοπούλου για εκπαίδευση-ΚΕΣ-ΕΠΕΠ.

>> Κρατικοποίηση των τραπεζών με εργατικό έλεγχο.

>> Απαγόρευση των απολύσεων. - Καμία σκέψη για άρση της μονιμότητας στο δημόσιο.

>>  Άμεση στάση πληρωμών και διαγραφή του χρέους.

>> Καμία σκέψη για πάγωμα ή περικοπή μισθών.

>> Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων του Πολυτεχνείου Κρήτης τώρα. Κάλυψη όλων των οργανικών θέσεων εργασίας.

 

>>  Άμεση απεμπλοκή της χώρας από την επιτήρηση ΕΕ και ΔΝΤ. Δεν θα πληρώσουνε οι εργαζόμενοι την κρίση τους!

>>  Ανατροπή του Προγράμματος Σταθερότητας.

>>  Να μην εφαρμοστούν  τα νέα μέτρα της κυβέρνησης.

>>  ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ. ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΝΕΟ/ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ.

>>  Να ανατραπούν οι νόμοι για αξιολόγηση, Ι.Δ.Β.Ε., Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.,Κ.Ε.Σ. ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ.

>> Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα, συγκοινωνίες για όλους. Αύξηση των δαπανών για όλες τις κοινωνικές ανάγκες.

 

Παλεύουμε για


 

>>  Μία σχολή ανά επιστημονικό κλάδο. Ένα ενιαίο πτυχίο ανά επιστημονικό κλάδο με όλα τα εργασιακά- επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό, μοναδική προϋπόθεση για εύρεση δουλειάς.

>>  Ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης χωρίς ταξικούς, οικονομικούς κι εξεταστικούς φραγμούς.

>>  Κατάργηση των εξετάσεων του Τ.Ε.Ε..

>>  Απόσυρση του νομοσχεδίου για το ΤΣΜΕΔΕ και του Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Τ.Ε.Ι..

>>  Δραστική μείωση των ωρών εργασίας, με ταυτόχρονη αύξηση των αποδοχών ώστε να ζει ο καθένας αξιοπρεπώς από μία και μόνο σταθερή δουλειά. Λιγότερη δουλειά- δουλειά για όλους. Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους.

>>  Καμία κατάργηση του ασύλου. Διεύρυνση του ασύλου σε σχολεία κι εργασιακούς χώρους.

>>  Ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν για όλους.

>>  Εκπαίδευση κι έρευνα για τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας κι όχι της κερδοφορίας. Έλεγχος από τις γενικές συνελεύσεις φοιτητών, καθηγητών κι εργαζομένων.

>>  Να καταργηθεί ο νέος νόμος για την έρευνα και τεχνολογία.

 

[ Top ]