Ενωτική Πρωτοβουλία

Πλαίσιο Συνέλευσης Συλλόγου ΜΠΔ - 13 Οκτώβρη 2010
Πλαίσια

>> Κατεβάστε το .doc         >> Κατεβάστε το .pdf


 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΜΠΔ

Πριν απο περίπου ένα χρόνο το ΠΑΣΟΚ ανακυρησσόταν κυβέρνηση σε μια δύσκολη περίοδο για τον ελληνικό λαό. Η σκληρή πολιτική των προηγούμενων 5 χρόνων που είχε υιοθετήσει η ΝΔ εκφράστήκε στις κάλπες με την πλήρη αποδικημασία αυτής. Το ΠΑΣΟΚ με ψεύτικες υποσχέσεις και διακηρρύτοντας οτι υπάρχουν λεφτά κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού. Παρόλα αυτά ένα χρόνο μετά αποδεικνυέται πως οι υποσχέσεις του ΠΑΣΟΚ παρέμειναν υποσχέσεις.

Η οικονομική κρίση, το ΔΝΤ και τα νέα μέτρα, έχουν γίνει πλέον καθημερινότητα, καθώς οι δόσεις του δανείου, οι συνεχείς ανανεώσεις του μνημονίου και η θέσπιση κάθε φορά και πιο βάναυσων νέων μέτρων είναι μια διαδικασία που δείχνει να επαναλαμβάνεται ατέρμονα. Ήδη στους μήνες που πέρασαν γίναμε μάρτυρες της κατάργησης του 13ου και 14ου μισθού, του παγώματος και της μείωσης μισθών-καθώς και της κατάργησης συλλογικών συμβάσεων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, των ραγδαίων αναδιαρθρώσεων του ασφαλιστικού σε κατεύθυνση απέναντι στα κεκτημένα δικαιώματα δεκαετιών του εργατικού κινήματος, με αύξηση των ορίων ηλικίας και μείωση των συντάξεων, της αύξησης άμεσων και έμμεσων φόρων, των πολλαπλών αυξήσεων του ΦΠΑ, των μαζικών απολύσεων και πολλών άλλων «νέων μέτρων».

Όσον αφορά το άμεσο -και έμμεσο -μέλλον, δεν υπάρχει καμία αυταπάτη για την έξοδο από αυτή την καταιγίδα. Από το βήμα της ΔΕΘ, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε την πίστη και την προσήλωση της κυβέρνησης στο μνημόνιο, και πως ο επόμενος «έλεγχος» της τρόικας τον Νοέμβριο ενόψει και του κρατικού προϋπολογισμού, θα φέρει νέα σειρά μέτρων. Παράλληλα, κατέστησε για άλλη μια φορά σαφές το ποίοι«πληρώνουν την κρίση» και ποίοι όχι, ανακοινώνοντας νέα μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων από 24% σε 20%. Ο συγκεκριμένος συντελεστής έφτασε από το 40% το 2000, σε 20% το 2010, με διαρκείς μειώσεις από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, οδηγώντας δισεκατομμύρια ευρώ μακριά από τα δημόσια ταμεία. Συγκεκριμένα, το ποσό που θα εξοικονομούσε ένα επιπλέον 20% για ένα χρόνο, υπερκαλύπτει όλες τις δόσεις δανείων των ΕΕ-ΔΝΤ και τα ποσά που εξοικονομούνται από την αφαίμαξη των εργαζομένων με τα ως τώρα μέτρα. Όσον αφορά την επιχειρηματολογία περί «ανάπτυξης» και «προσέλκυσης κεφαλαίων», αφενός φαίνεται ότι μάλλον η συγκεκριμένη πολιτική δεν αποδίδει, για να βρισκόμαστε από τη «μεγάλη» Ελλάδα των Ολυμπιακών του 2004 στην υπό χρεοκοπία Ελλάδα του 2010, και αφετέρου όλες οι «ισχυρές» οικονομίες της ΕΕ έχουν συντελεστές φορολόγησης πάνω από 35%(Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία)!!!

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ


Οι αλλάγες που παρατηρούνται στον χώρο της εργασίας, δεν αφήνουν απέξω το πανεπιστήμιο καθώς η επίθεση είναι ολόπλευρη. Την περίοδο της οικονομικής κρίσης κρίνεται επίτακτική ανάγκη να βρεθούν νέα χώροι κερδοφορίας για το κεφάλαιο.Η αντικειμενική κατάσταση της κρίσης γίνεται το υλικό υπόβαθρο για την βαθύτερη υποταγή της εκπαίδευσης στις επιταγές τις αγοράς. Οι εξαγγελίες της Α.Διαμαντοπούλου στους Δελφούς δεν αποτελούν μια ακόμα μεταρρυθμίση στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά μια τομή και αρχιτεκτονική αλλαγή στην φύση και τους στόχους του πανεπιστημίου. Το δημόσιο δωρεάν πανεπιστήμιο που γνωρίζαμε στην μετα νόμου-πλαισίου εποχή δεν θα είναι ούτε δημόσιο, ούτε δωρεάν, ούτε πανεπιστήμιο. Πλεόν η εκπαίδευση γίνεται παρεχόμενη υπηρεσία και δεν αποτελεί δικαίωμα για όλους. Αρα ο σκοπός του νέου νόμου πλαισίου είναι να δημιουργήσει ένα πανεπιστήμιο το οποίο θα είναι οργανικά δεμένο με τις ανάγκες τις αγοράς.

 

Πιο συγκεκριμένα οι εξαγγελίες της Διαμαντοπούλου είναι οι παρακάτω :

 

  • Διοίκηση πανεπιστημίου : Για να γίνουν πράξη οι αλλαγές που επιθυμεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στο πανεπιστήμιο πρέπει να λυθεί το μείζον πρόβλημα της διοίκησης του πανεπιστημίου. Για αυτό τον λόγο προτείνεται να υπάρχει το συμβούλιο manager το οποίο θα είναι υπεύθυνο για την χρηματοδότηση και την διοίκηση των πανεπιστημίων. Πλεόν οι καθηγητές καθώς και οι φοιτητές δεν θα έχουν κανένα λόγο στο πως θα διοικείται το ίδρυμά τους. Γίνεται κατανοητό οτι η χρηματοδότηση του πανεπιστημίου θα εξαρταταί απο το πόσο κερδοφόρο θα είναι αυτό για το κεφάλαιο. Το πανεπιστήμιο θα λειτουργεί πλεόν σαν μια επιχείρηση η οποία θα χρηματοδοτείται ανάλογα με το τι παράγει.

  • Οικονομική αυτοτέλεια πανεπιστημίων : Το κράτος πλεόν σταματάει να είναι ένα κράτος κοινωνικής πρόνοιας το οποίο χρηματοδοτούσε τις ανάγκες της κοινωνίας (πχ. Παιδεία, υγεία, ασφάλιση ) . Έτσι τα πανεπιστήμια είναι αναγκασμένα να επιβιώσουν μόνα τους εν καιρό οικονομικής κρίσης. Αρά πρέπει να βρόυν οικονομικούς πόρους ώστε να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες που έχουν. Συνεπώς τα πανεπιστήμια θα καταφεύγουν σε χορηγίες απο ιδιωτικές επιχειρήσεις ή θα επιβαρύνουν τις φοιτητές με δίδαχτρα, αγορά των βιβλίων και πλήρη κατάργηση της φοιτητικής μέριμνας.

  • Κινητικοτητα στις σχολές – κατάργηση επαγγελματικών δικαιωμάτων : Οι απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα μπορούν πλέον να εισέρχονται σε σχολή και οχι σε κάποιο τμήμα (π.χ. Στο πολυτεχνείο κρήτης και όχι στο μπδ). Αυτό ημαίνει πώς ένας φοιτητής θα μπορεί π.χ. Να πηγα

  • ίνει για 2 χρόνια στο Χημικό, 2 χρόνια στο βιολογικό και να βγαίνει με ένα πιστοποιητικό πάνω στα μεταλλαγμένα προιόντα αλλά οχι με πτύχιο βιολόγου ή χημικου. Αρα καταργείται κάθε έννοια επαγγελματικού δικαιώματος αφού δεν θα αποφοιτούμαι με κάποιο πτυχίο αλλά με πιστοποιητιά γνώσεων.

  • Προγράμματα σπουδών : Πλέον η διαμόρφωση των προγραμματων σπουδώ δεν θα κινείται γύρω απο το επιστημονικό- γνωστικό αντικείμενο της εκάστοτε σχολής αλλά θα καθορίζεται κάθε φορά απο τις ανάγκες τις εγχώριας αγοράς. Συνεπώς το πανεπιστήμιο δεν θα δημιουργεί ανθρώπους με ολοκληρωμένες γνώσειες γύρω απο αυτό που έχουν σπουδάσει αλλά αντίθετα θα αποκτούν εργαλεικές γνώσεις οι οποίες θα έχουν ημερομηνία λήξης.

  • Αυταρχικοποίηση σπουδών : Το πανεπιστήμιο του δντ πρέπει να δημιουργεί άτομα τα οποία θα έχουν εμφυσησεί την λογική του μελλοντικού εργαζομένου. Ενός εργαζόμενου ο οποίος θα είναι υποχείριο του εργοδότη, θα λειτουργεί ατομικά και θα γνωρίζει πως αν δεν είναι παραγωγικός εργαζόμενος τότε θα απολύεται.Αυτο στο πανεπεσιτήμιο μεταφράζεται με τις υποχρεωτικές διαλέξεις, τα προαπαιτούμενα μαθήματα και την μείωση των εξεταστικών. Πλεον θα είναι αναγκασμένοι να ασχολούνται μόνο με την σχολή τους και δεν θα υπάρχει χρόνος για συμμετοχή σε συλλογικές διαδικασίες είτε πολιτικές, είτε πολιτιστικές.

 

ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΘΗΓΗΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ


          

Το τελευταίο καιρό βλέπουμε την εντατικοποίηση να κάνει την εμφάνιση της και στην σχολή μας. Τα project σε καθημερινή βάση, η μη κατοχύρωση των εργασιών και των εργαστηρίων καθώς και τα μαζικά κοψίματα στην εξεταστική αποτελούν πλέον καθημερινότητα και κάνουν τη ζωή μας στο πολυτεχνείο ασφυκτική. Ειδικότερα με τον νέο νόμο – πλαίσιο η αυαταρχικοποιήση των σπουδών θα γίνει πιο έντονη απο ποτέ. Η εντατικοποήση δεν υπάρχει για να γίνουμαι καλύτεροι φοιτητές αλλά αντίθετα ο σκοπόε που επιτελεί είναι άμεσα συνδεδεμένη με το μέλλον μας. Εχει ως στόχο να δημιουργήσει τον μελλοντικό εργαζόμενο ο οποίος θα έχει μάθει να κινείται στον ατομικό δρόμο μακριά απο συλλογικές διαδικασίες.

Απέναντι σ' όλα αυτά, είναι αναγκαίο όλοι οι φοιτητές μαζί, συλλογικά να προστατέψουμε τα συμφέροντά μας και τη θέση μας σε αυτή τη διαδικασία. Η αδιαφορία, το κυνήγι της προσωπικής καταξίωσης ή η εύκολη λύση της αντιγραφής, οι λογικές δηλαδή του ατομικού δρόμου δεν αποτελούν λύση. Αντίθετα, μέσα απ΄ το συλλογικό δρόμο αλλά και μέσα απ΄ την προσωπική μας στάση ο καθένας και την παρουσία μας πρέπει να μη δείξουμε καμία ανοχή σε φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας ή αντιφοιτητικής συμπεριφοράς.

Θεωρούμε χρέος κάθε μέλους του συλλόγου να δει πως η επίθεση στον ελεύθερό μας χρόνο είναι κοινή σε όλη τη σπουδάζουσα νεολαία, και πως πρέπει όχι ατομικά αλλά συλλογικά να διεκδικήσουμε αυτόν, και μαζί του μία ολόπλευρη επιστημονικά εκπαιδευτική διαδικασία.


ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ


Αντιλαμβανόμενοι οτι το τμημα ΜΠΔ ξεκίνησε σαν εξειδίκευση των Μηχανολόγων Μηχανικών και μετά απο αγώνες του συλλόγου φοιτητών, το πρόγραμμα σπουδών άλλαξε και εμπλουτίστηκε με μαθήματα Μηχανολογικού περιεχομένου. Επιδιδώκουμε την πλήρη ενοποίηση του τμηματός με αυτού του γνωστικού αντικειμενού του Μηχανολόγου Μηχανικού. Πιστεύουμε οτι το τμήμα πρέπει να μετονομαστει σε Μηχανολόγων Μηχανικών. Είναι γεγονός οτι κατέχουμε μεγάλο μερος των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανολόγων αλλά πιστεύουμε πως η μετανομασία θα μας φέρει σε αναβαθμισμένη θέση καθώς η ανάγκη για ενιαία γνωστικά αντικείμενα γίνεται πιο επιτακτική απο ποτέ. Την περίοδο της οικονομικής κρίσης τα διασπασμένα γνωστικά αντικείμενα δεν εξυπηρετούν τους φοιτητές αλλά το ίδιο το συστημα το οποίο έχει ανάγκη απο εργατικό δυναμικό με εξειδικειμένες γνώσεις χωρίς πλήρη εποπετεία του γνωστικού αντικειμένου που σπουδάζει.

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ


Ως Ενωτική Πρωτοβουλία πιστεύουμε οτι οι συλλογικές διαδικάσίες είναι αυτές που πρέπει να υιοθετεί ο Συλλλογος. Με βάση το παραπάνω θεωρούμαι πως οι επιτροπές πρέπει να αντικατασταθούν απο συντονιστικά τα οποία θα λειτουργούν σε τακτα χρονικά διαστήματα στα οποία θα έχει λόγο ο κάθε φοιτητής. Πρέπει πάντα να επιδιώκουμαι την συμμετοχή όλων των φοιτητών σε θέμτα που τους αφορούν και να μην αναθέτουμε την επίλυση των προβλημάτων μας σε μια ομάδα πεφωτισμένων συνδικαλιστών και επιτροπών.

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ


Το φοιτητικό κίνημα πρέπει να βγεί τον επόμενο καιρό δυναμικά στο προσκήνιο της πάλης ενάντια στο ΔΝΤ, την ΕΕ, τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και τον νέο νόμο - πλαίσιο. Η εμπειρία των προηγούμενων κινηματων έχει αποδείξει οτι μόνο μέσα απο μαζικές διαδικασίες είναι δυνατόν να επιτύχουμε τους στόχους μας, οι οποίοι δεν πρέπει να αφορούν μόνο τα συντεχνιακά ζητήματα της σχολής αλλά και να συνδέονται με το γενικότερο πολιτικό σκηνικό. Γι αυτό τον λόγο επιδιώκουμε η κουβέντα στις τμηματικές συνελεύσεις να αντικατοπτρίζει την κοινωνική πραγματικότητα και όχι μόνο την κατάσταση που επικρατεί στην σχολή. Παλεύουμε για ένα φοιτητικό κίνημα το οποίο δεν θα περιμένει ένα νόμο για να αντιδράσει, αλλά θα πρόσπαθεί κάθε μέρα να βρίσκει αιχμές γύρω απο τις οποίες θα στοιχίζετε ο κόσμός. Ενα φοιτητικό κίνημα το οποίο θα παλεύει για ανυποχώρητους αγώνες μακριά απο τις λογικές της διαχειριστικής αριστεράς ΚΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ που πια ο ρόλος τους περιορίζεται στην εκτόνωση και την ενσωμάτωση των αγώνων.Θα πρέπει να συμβάλλει σημαντικά στην οικοδόμηση του μετώπου παιδείας – εργασίας. Επειδή η επίθεση είναι ολόπλευρη και αφορά όλους τους τομείς της ζωής μας , πρέπει να επιδιώξουμε την οργανική σύνδεση του φοιτητικού κινήματος με το εργατικό και να μην επιλέγουμε μια απλή υποστήριξη του. Ηδη οι μαθητές έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις, οι εκπαιδευτικοί προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις ενω οι εργαζόμενοι προχωρούν σε συνελεύσεις για να καθορίσουν την δράση τους. Το φοιτητικό κίνημα μπαίνει σε κινηματική τροχιά με συνελευσεις σε όλη την ελλάδα και με πρώτο ραντεβού την σύνοδο πρυτάνεων στο ρέθυμνο στις 23-24 Σεπτέμβρη.

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:


  • Συμμετοχή του συλλόγου σις κινητοποιήσεις για την σύνοδο πρυτάνεων στο Ρέθυμνο στις 23-24 Σεπτέμβρη

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:


  • Να αρθούν άμεσα όλες οι αποφάσεις της παράνομης πρυτανείας 2008-2010.

  • Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο Διαμαντοπούλου για εκπαίδευση-ΚΕΣ-ΕΠΕΠ.

  • Κρατικοποίηση των τραπεζών με εργατικό έλεγχο.

  • Απαγόρευση των απολύσεων. - Καμία σκέψη για άρση της μονιμότητας στο δημόσιο.

  • Άμεση στάση πληρωμών και διαγραφή του χρέους.

  • Άμεση παραίτηση του παράνομου πρύτανη Γρυσπολάκη.

  • Καμία σκέψη για πάγωμα ή περικοπή μισθών.

  • Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων του Πολυτεχνείου Κρήτης τώρα. Κάλυψη όλων των οργανικών θέσεων εργασίας.

  • Να μην περάσει ο Προϋπολογισμός των απολύσεων, των security, και των περικοπών στη μέριμνα.

  • Καμία εταιρεία security στο Πολυτεχνείο Κρήτης.

  • Να μην εφαρμοστεί ο αντιδραστικός Πρότυπος Εσωτερικός Κανονισμός, καμία ποινικοποίηση των αγώνων μας.

  • Το κτίριο Παπαδοπέτρου να παραμείνει στην κυριότητα του Ενιαίου Συλλόγου Φοιτητών.

  • Καμία σκέψη για υποχρεωτική στράτευση στα 18 (ή στα 21).

  • Κανένας Έλληνας φαντάρος έξω από τα σύνορα. Να γυρίσουν πίσω όλα τα στρατεύματα που συμμετέχουν σε αποστολές του ΝΑΤΟ.

 

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:


 

  • Άμεση απεμπλοκή της χώρας από την επιτήρηση ΕΕ και ΔΝΤ. Δεν θα πληρώσουνε οι εργαζόμενοι την κρίση τους!

  • Ανατροπή του Προγράμματος Σταθερότητας.

  • Να μην εφαρμοστούν  τα νέα μέτα της κυβέρνησης.

  • ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ

  • Να ανατραπούν οι νόμοι για αξιολόγηση, Ι.Δ.Β.Ε., Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.,Κ.Ε.Σ.

  • Μία σχολή ανά επιστημονικό κλάδο. Ένα ενιαίο πτυχίο ανά επιστημονικό κλάδο με όλα τα εργασιακά- επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό, μοναδική προϋπόθεση για εύρεση δουλειάς.

  • Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα,συγκοινωνίες για όλους. Αύξηση των δαπανών για όλες τις κοινωνικές ανάγκες.

  • Ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης χωρίς ταξικούς, οικονομικούς κι εξεταστικούς φραγμούς.

  • Κατάργηση των εξετάσεων του Τ.Ε.Ε..

  • Απόσυρση του νομοσχεδίου για το ΤΣΜΕΔΕ και του Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Τ.Ε.Ι..

  • Δραστική μείωση των ωρών εργασίας, με ταυτόχρονη αύξηση των αποδοχών ώστε να ζει ο καθένας αξιοπρεπώς από μία και μόνο σταθερή δουλειά. Λιγότερη δουλειά- δουλειά για όλους. Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους.

  • Καμία κατάργηση του ασύλου. Διεύρυνση του ασύλου σε σχολεία κι εργασιακούς χώρους.

  • Ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν για όλους.

  • Εκπαίδευση κι έρευνα για τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας κι όχι της κερδοφορίας. Έλεγχος από τις γενικές συνελεύσεις φοιτητών, καθηγητών κι εργαζομένων.

  • Να καταργηθεί ο νέος νόμος για την έρευνα και τεχνολογία.

 

[ Top ]