Ενωτική Πρωτοβουλία

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΗΜΜΥ 04/03/2015
Αποφάσεις Φοιτητικών Συλλόγων

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΗΜΜΥ

Τα τελευταία χρόνια την περίοδο της κρίσης και της βαρβαρότητας ο λαός ήρθε αντιμέτωπος με σκληρά αντιλαϊκά μέτρα που τον έφεραν στα όρια της εξαθλίωσης. Οι πολιτικές λιτότητας που εφαρμόστηκαν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις ένα προηγούμενο διάστημα ακολουθώντας πιστά τις επιταγές της Ε.Ε και του Δ.Ν.Τ πυροδότησαν την λαϊκή δυσαρέσκεια και οργή που μετουσιώθηκε σε μεγαλειώδη κινήματα αμφισβήτησης (πλατείες-απεργίες) αυτής της πολιτικής.

Αυτή η τάση αποτυπώθηκε και στην εκλογική μάχη της 25ης Γενάρη όπου ο λαός αγανακτισμένος διατηρώντας επιφυλάξεις αλλά χωρίς να καταφέρει να ξεπεράσει κοινοβουλευτικές αυταπάτες στράφηκε με την ψήφο του στον Σύριζα. Μεγάλο ρόλο στην εκλογική νίκη του Σύριζα έχει αφενός ότι κατάφερε να επιβάλει την λογική της ανάθεσης και εκλογικής αναμονής σε μεγάλο μέρος του κόσμου του κινήματος και αφετέρου η όλο και πιο δεξιά του μετατόπιση η οποία κατάφερε να ενσωματώσει πιο συντηρητικά κομμάτια της κοινωνίας και να πάρει από το εγχώριο και το ευρωπαϊκό κεφάλαιο τα εχεγχεια για την ανάληψη της κυβερνητικής εξουσίας από αυτόν. Μέσα σε αυτό το φόντο της κυβερνητικής εναλλαγής αξιοσημείωτο και μελανό στοιχείο είναι η πολιτική νομιμοποίηση της Χρυσής Αυγής από ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας , παρά την ανάδειξη του ναζιστικού της χαρακτήρα το τελευταίο διάστημα , κάτι το οποίο θα πρέπει οι δυνάμεις του κινήματος να καταπολεμήσουν.

Η πολιτική επιλογή της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που κινήθηκε στα πλαίσια της ΕΕ-ΔΝΤ-κεφαλαίου είχε ως αναπόφευκτο αποτέλεσμα την συμφωνία της απαράδεκτης απόφασης του Γιούρογκρουπ την Δευτέρα 22/2, από την οποία είναι ξεκάθαρο ότι η πολιτική που ακολουθεί η νέα κυβέρνηση δεν μπορεί να φέρει ουσιαστική βελτίωση στην ζωή του ελληνικού λαού.

Πιο συγκεκριμένα η απόφαση αυτή μιλάει για παράταση της δανειακής σύμβασης μαζί με τα μέτρα που την συνοδεύουν, στην πραγματικότητα δεν σημαίνει τίποτα άλλο από την συνέχιση του μνημονίου, μόνο που πλέον θα το ονομάζουμε «πρόγραμμα». Επιπλέον αποδέχεται πλήρως την εποπτεία από την τρόικα, η οποία όμως πλέον δεν θα λέγεται τρόικα αλλά «θεσμοί». Ακόμα η χρηματοδότηση παραμένει στα χέρια της ΕΚΤ και για οποιαδήποτε μέτρα επιθυμεί να περάσει η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να έχει την έγκριση της ΕΕ , της οποίας και αποδέχεται την εποπτεία. Ως αποτέλεσμα της πλήρης αποδοχής των όρων των δανειστών η κυβέρνηση για να καταφέρει να περάσει επιτυχώς την αξιολόγηση από τους «θεσμούς» (τρόικα) πρότεινε μεταρρυθμίσεις οι οποίες δείχνουν την πλήρη συμμόρφωση της κυβέρνησης στην ΕΕ.

Από τα παραπάνω βλέπουμε , ότι οι προεκλογικές υποσχέσεις της κυβέρνησης αναιρούνται πλήρως, πράγμα το οποίο δεν εκπλήσσει κανέναν από την στιγμή που ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ ακόμα και προεκλογικά δεσμευόταν ότι δεν επιθυμεί καταστροφικές ρήξεις με τους δανειστές που λεηλάτησαν το προηγούμενο διάστημα κάθε εργατικό και λαϊκό κεκτημένο και αποδεχόταν πλήρως το ληστρικό χρέος που το έχει χιλιοπληρώσει ο λαός ενώ δεν το έχει δημιουργήσει καν αυτός.

Στο μέτωπο της εκπαίδευσης

Στο κομμάτι της εκπαίδευσης η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επιλέγει να μη ¨σκίσει¨ συνολικά το νόμο Διαμαντοπούλου, αλλά να παραμείνει σε κάποιες για τους τύπους εξαγγελίες, περί άρσης των διαγραφών και των συμβουλίων διοίκησης (καμία αναφορά για το ν+2) , τα οποία αποτελούν απόρροια της πίεσης και της πάλης του φοιτητικού κινήματος των τελευταίων χρόνων. Αυτό γίνεται γιατί η συγκυβέρνηση μένει πιστή στις επιταγές της συνθήκης της Μπολόνια και της ΕΕ, αδυνατώντας να συγκρουστεί συνολικά με την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση που υποβαθμίζει την τριτοβάθμια εκπαίδευση και ένα μεγάλο κομμάτι της έρχεται από τον Νόμος Πλαίσιο.

Κάποιο από τα αποτελέσματα των παραπάνω πολιτικών και μεταρρυθμίσεων που αποτελεί και από τα πιο μεγάλα και καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζει το πανεπιστήμιο ,και στο παρελθόν αλλά και πιο οξυμένα στο φόντο της κρίσης και του χρέους, είναι αυτό της υποχρηματοδότησης. Με την πλειοψηφία των φοιτητών να έχουν ανάγκη την φοιτητική μέριμνα προκειμένου να συνεχίσουν τις σπουδές τους ,αλλά παράλληλα να υπάρχει μια φοβερή έλλειψη χρηματοδότησης , υπάρχει μεγάλος αριθμός φοιτητών που ωθούνται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους. Ένα ακόμα από τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούν οι κουτσουρεμένοι προϋπολογισμοί είναι οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό ,οι οποίες οδηγούν στην υπολειτουργία των ιδρυμάτων. Τέλος η πολιτική αυτή ωθεί τα πανεπιστήμια στο να εξασφαλίσουν από μόνα τους τους πόρους για να λειτουργήσουν πράγμα το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα την εισβολή του ιδιωτικού παράγοντα στα ιδρύματα, την διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών από επιχειρήσεις για παραπάνω χρηματοδότηση και την επιβολή διδάκτρων στους φοιτητές.

Η κατάσταση στο τμήμα των ΗΜΜΥ

Την επίθεση που ασκείται στα ελληνικά πανεπιστήμια την βιώνουμε και εμείς με πολύ έντονο τρόπο και στο τμήμα μας. Ο προϋπολογισμός στο Πολυτεχνείο Κρήτης έχει και συνεχίζει να μειώνεται αισθητά, κάτι το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του τμήματος όπως και την εύρυθμη λειτουργία του. Στο εσωτερικό του τμήματος έχει διαμορφωθεί μια κατάσταση η οποία δείχνει με πολύ ξεκάθαρο τρόπο το πως θέλει το κεφάλαιο να σπουδάζουμε. Το ζήτημα του φόρτου εργασίας, με τις υποχρεωτικές ασκήσεις, και την αύξηση του όγκου της ύλης, δημιουργεί το ερώτημα για το αν όλα τα προηγούμενα συμβάλλουν στο να εντρυφήσει ο φοιτητής στο αντικείμενο, ή απλά στο να ξοδεύει χρόνο σε άσκοπες και επαναλαμβανόμενες ασκήσεις. Σ’ αυτά έρχονται να προστεθούν η έλλειψη βοηθών και χώρων για τα εργαστήρια (όπως χαρακτηριστικά φέτος στο εργαστήριο του μαθήματος των αισθητήρων το οποίο δεν θα γίνει λόγω έλλειψης βοηθών), και η λειψή βοήθεια στο μάθημα (σημειώσεις, βοηθήματα, κλπ.) από τους καθηγητές.

Όλα τα παραπάνω συνοψίζονται με μία λέξη: Εντατικοποίηση. H εντατικοποίηση των ρυθμών σπουδών, έχει αποτέλεσμα ο φοιτητής να επιλέγει τον ατομικό δρόμο, την ανταγωνιστικότητα, και να παύει να βλέπει πλέον τον συμφοιτητή του σαν συνάδελφο, αλλά σαν ανταγωνιστή. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το καλοκαίρι του 2010 οι καθηγητές άλλαξαν εκ νέου με παράνομο τρόπο το Πρόγραμμα Σπουδών, αγνοώντας προκλητικά τις ανησυχίες και τις προτάσεις των φοιτητών. «Κατάφεραν» τελικά σε κρυφή συνεδρίαση να περάσουν την αναμόρφωση του προγράμματος, εισάγοντας παράλληλα στο τμήμα αλυσίδες μαθημάτων (προαπαιτούμενα μαθήματα – ρύθμιση η οποία μεγιστοποιεί την εντατικοποίηση στο τμήμα). Τέλος το καλοκαίρι του 2014 κρυφά και χωρίς να ακούσουν τους φοιτητές του τμήματος για ακόμα μια φόρα, αύξησαν τον αριθμό των αλυσίδων της σχολής, εντείνοντας την εντατικοποίηση.

Αλυσίδες ή αλλιώς τρέχα να προλάβεις…

Πιο συγκεκριμένα οι αλυσίδες δεν επιτρέπουν στο φοιτητή να δηλώνει ελεύθερα οποιοδήποτε μάθημα σε περίπτωση που δεν έχει περάσει το προαπαιτούμενο του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι φοιτητές να αναγκάζονται πάση θυσία να περάσουν συγκεκριμένα μάθημα με κάθε τρόπο, αδιαφορώντας για το αν θα λάβουν ολοκληρωμένη γνώση. Για εμάς μια τελική εξέταση δεν κρίνει αν ένας φοιτητής είναι γνώστης ενός αντικειμένου. Οι αλυσίδες μακροπρόθεσμα δημιουργούν φοιτητές δύο ταχυτήτων, δηλαδή είτε αυτούς που θα αποφοιτούν στον ελάχιστο δυνατό χρόνο, έχοντας όμως κυριολεκτικά λιώσει πάνω από τον υπολογιστή και τα πρότζεκ για 5 χρόνια χωρίς να έχουν τον παραμικρό ελεύθερο χρόνο, είτε αυτούς που δε θα τελειώνουν ποτέ, αφού θα διαγράφονται μετά από ν+2 (7) χρόνια. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν φοιτητές που πιεζόμενοι από την οικονομική κρίση και την εντατικοποίηση που υπάρχει στο τμήμα εγκαταλείπουν το ΗΜΜΥ ακόμα και αν τους ενδιαφέρει το αντικείμενο καθώς δυσκολεύονται να ανταποκριθούν σε αυτή την πραγματικότητα. Χαρακτηριστικό αποτέλεσμα της κατάστασης στο τμήμα είναι η αύξηση του αριθμού των φοιτητών του ΗΜΜΥ που επισκέπτονται τον ψυχολόγο του πολυτεχνείου πιεζόμενοι από το φόρτο εργασίας.

Μετονομασία

Εδώ και πολλά χρόνια ακούμε για τη μετονομασία του τμήματος από Ηλεκτρονικούς Μηχανικούς σε Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς, ένα ζήτημα στο οποίο δεν υπάρχει καμία πραγματική εξέλιξη εδώ και πολλά χρόνια παρά του ότι συνεχώς ακούμε ότι το ζήτημα έχει προχωρήσει και βρίσκεται στo ”τελικό στάδιο”. Από τη μεριά μας είμαστε υπέρ της μετονομασίας της σχολής μας σε Ηλεκτρολόγους στην κατεύθυνση της ενιαίας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και των ενιαίων επιστημονικών-γνωστικών αντικειμένων με πλήρη εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά βάζοντας παράλληλα μερικά πραγματικά προβλήματα-ελλείψεις που υπάρχουν σε αυτή την κατεύθυνση. Μετονομασία σε πραγματικές βάσεις και όχι στα χαρτιά προϋποθέτει ισοσκελισμένους τομείς, ενιαίο γνωστικό αντικείμενο και το σημαντικότερο, επαρκή κρατική χρηματοδότηση, ώστε να υπάρχουν τόσο το ανθρώπινο δυναμικό όσο και οι κατάλληλες υποδομές για να στηρίξουν τη σωστή λειτουργία του Τομέα Ενέργειας. Μία ακόμα βασική προϋπόθεση για εμάς είναι η μείωση της εντατικοποίησης του ρυθμού σπουδών χωρίς την εισαγωγή ροών και αύξηση του αριθμού των μαθημάτων για πτυχίο, προκειμένου να λαμβάνουμε ολόπλευρη και ολοκληρωμένη γνώση για όλο το επιστημονικό φάσμα που προσφέρει το αντικείμενο του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού.

Το επόμενο διάστημα…

Αυτό το διάστημα η ΓΣΤ του ΗΜΜΥ συζητάει την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών στην βάση του ότι πρέπει να υπάρξει ελάφρυνση του φόρτου εργασίας καθώς η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Αυτή η συζήτηση επιτέλους ξεκίνησε μετά την συνολική καταδίκη της πολιτικής της εντατικοποίησης και των αγώνων για την ανατροπή της από το Σύλλογο Φοιτητών. Μόνο που η λύση που προτείνει η πλειοψηφία των καθηγητών του τμήματος δεν λύνει στην πραγματικότητα το πρόβλημα, αλλά μάλλον το εντείνει. Θα πρέπει ο σύλλογος φοιτητών ΗΜΜΥ μέσα από αυτή την γενική συνέλευση να βάλει την κατεύθυνση της αλλαγή τους προγράμματος σπουδών με βάση τις ανάγκες των φοιτητών και να κινητοποιηθεί για την επιβολή και ικανοποίηση των αιτημάτων τους.

Απέναντι σε αυτή την πολιτική εξαθλίωσης που θέλουν να μας επιβάλλουν, καθώς και στην λογική της ανάθεσης και του συμβιβασμού που προωθείται από την κυβέρνηση εμείς δεν πρέπει και δεν μπορούμε να εφησυχαζόμαστε και να μείνουμε αμέτοχοι. Οι φοιτητές ως το πιο ριζοσπαστικό κομμάτι της νεολαίας, η οποία έχει πυροδοτήσει μεγάλες εξεγέρσεις ιστορικά, καλείται ακόμα μία φορά να αγωνιστεί για αυτά που δικαιούται. Καλούμαστε λοιπόν σήμερα να αντιταχθούμε στην εντατικοποίηση, τις περικοπές στην μέριμνα και οτιδήποτε άλλο μας στερεί αξιοπρεπείς και ανθρώπινες σπουδές, αλλά και να ανατρέψουμε αυτούς που επιβάλλουν αυτή την μαύρη πολιτική που δεν είναι άλλη από την ΕΕ και το ίδιο το κεφάλαιο, προκειμένου να κερδοφορούν οι λίγοι στις πλάτες τις δικές μας και των οικογενειών μας. Ή συνολικά θα αποδεχθούμε την υποτίμηση των ζωών μας και θα οδηγηθούμε σε ένα μέλλον ανεργίας και ελαστικής εργασίας με μπόνους την τρομοκρατία από το αφεντικό μας ή θα ανατρέψουμε το παρόν και μέλλον, που μας ετοιμάζουν και θα χτίσουμε ένα άλλο μέλλον, στα μέτρα των αναγκών μας!

Απαιτούμε για το τμήμα:

  • Απαλλακτικές εργασίες στα μαθήματα προγραμματισμού.

  • Κατάργηση των τελικών εξετάσεων στα εργαστήρια του MHL.

  • Κατοχύρωση όλων των εργαστηρίων και των projects-καμιά επανάληψη οποιουδήποτε

εργαστηρίου από όσους το έχουν περάσει.

  • Καμιά υποχρεωτική πρόοδος-φροντιστήριο.

  • Κατάργηση του θεσμού των προαπαιτούμενων(αλυσίδες) μαθημάτων.

  • Ανοιχτές ΓΣΤ προς το σύλλογο φοιτητών , ενημέρωση για τα θέματα.

Παλεύουμε για:

  • Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα, συγκοινωνίες για όλους.

  • Ανατροπή του υπάρχοντος προϋπολογισμού. Αύξηση χρηματοδότησης για την κάλυψη όλων των αναγκών. Καμία σχέση των ιδρυμάτων με ιδιώτες και εταιρίες.

  • Επαναπρόσληψη και μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων του Πολυτεχνείου Κρήτης.

  • Πλήρη κάλυψη των αναγκών σε μόνιμο εκπαιδευτικό και εργαστηριακό προσωπικό.

  • Να αποσυρθεί άμεσα ο νόμος πλαίσιο Διαμαντοπούλου 4009/2011.

  • Όχι στο σχέδιο «Αθηνά 2» με όποιον τρόπο κι αν προταθεί.

  • Να ανατραπούν οι νόμοι για την αξιολόγηση.

  • Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση: Μία σχολή ανά επιστημονικό κλάδο. Ένα ενιαίο πτυχίο ανά επιστημονικό κλάδο με όλα τα εργασιακά-επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό. Μοναδική προϋπόθεση για εύρεση δουλειάς!

  • Δραστική μείωση των ωρών εργασίας, με ταυτόχρονη αύξηση των αποδοχών ώστε να ζει ο καθένας αξιοπρεπώς από μία και μόνο σταθερή δουλειά. Λιγότερη δουλειά- δουλειά για όλους.

  • Εκπαίδευση κι έρευνα χωρίς ταξικούς φραγμούς, για τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας κι όχι της κερδοφορίας. Έλεγχος από τις γενικές συνελεύσεις φοιτητών, καθηγητών κι εργαζομένων.

  • Ανατροπή των μνημονίων, του προγράμματος σταθερότητας και των μέτρων που το συνοδεύουν.

  • Έξοδο της χώρας από τα δεσμά του Ευρώ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης – άμεση απεμπλοκή από το ΔΝΤ.

  • Δεν αναγνωρίζουμε το χιλιοπληρωμένο από το λαό χρέος του – δεν το πληρώνουμε. Να παλέψουν οι εργαζόμενοι για τη διαγραφή του.

  • Απαγόρευση των απολύσεων. Όχι στην άρση της μονιμότητας στο δημόσιο. Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις.

  • Καμιά ιδιωτικοποίηση, δημόσια δωρεάν αγαθά για όλο τον λαό.

  • Επανακατοχύρωση του ασύλου. Διεύρυνση του ασύλου σε σχολεία κι εργασιακούς χώρους.



ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ:



  • Παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο του Κοσμήτορα της σχολής για τα προβλήματα του συλλόγου Φοιτητών ΗΜΜΥ. (εντατικοποίηση, μέριμνα, εμβόλιμη, παράταση εξεταστικής Ιουνίου)



  • Παράσταση διαμαρτυρίας στο μάθημα των Βάσεων Δεδομένων την Δευτέρα 9/3 στις 12:00 στο κ. Επιστημών για το θέμα των online εξετάσεων.



  • Κινητοποίηση στην επόμενη ΓΣΤ ΗΜΜΥ για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών την Τετάρτη 11/3 και ώρα 10:00 στο κ.Επιστημών.



  • Συμμετοχή στην κινητοποίηση αλληλεγγύης στις 10 Μάρτη στις 11πμ στα Δικαστήρια για τους 9 αγωνιστές που διώκονται για την κατάληψη της νομαρχίας το Φλεβάρη του ’12.



  • Συμμετοχή στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο στις 21 Μάρτη στην Πλατεία Αγοράς στη 1μμ.



 

 

αναζητηση

Ημερολογιο

November 2017
M T W T F S S
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Συντομα

No events