Ενωτική Πρωτοβουλία

Απόφαση Συντονιστικού Γενικής Συνέλευσης ΗΜΜΥ - Online εξέταση STOP! - 14 Δεκέμβρη 2009
Αποφάσεις Φοιτητικών Συλλόγων

ONLINE ΕΞΕΤΑΣΗ STOP!!!!

 

Μέσα στο φάσμα της ολοένα αυξανόμενης εντατικοποίησης στο τμήμα μας, περιλαμβάνεται ένα νέο “μοντέλο” εξέτασης των project. Ο λόγος για τις online εξετάσεις, οι οποίες εμφανίστηκαν αρχικά στο μάθημα των Βάσεων Δεδομένων και τώρα τείνουν να γίνουν κανόνας στον τομέα του MUSIC. Ο συγκεκριμένος τρόπος εξέτασης καλλιεργεί ένα κλίμα άγχους και πίεσης στους φοιτητές οι οποίοι καλούνται να δημιουργήσουν ένα “αντιπροσωπευτικό” κομμάτι του εξεταζόμενου project μέσα σε περιορισμένο χρονικό διάστημα. Στην περίπτωση όπου δεν έχει ολοκληρώσει κάποιος φοιτητής, για διάφορους λόγους (άγχος, “κόλλησε” το pc, κτλ), τον κώδικά ισοδυναμεί με “κόψιμο”. Επιπλέον, αυτός ο τρόπο εξέτασης σε συνδυασμό και με τα deadlines εξομοιώνει συνθήκες χώρου εργασίας, όπου αυτό που προέχει είναι να τελειώσει έγκαιρα η δουλειά. Σε αντίθεση με τους χώρους δουλείας, ένα πανεπιστήμιο πρέπει να λειτουργεί με βασική επιδίωξη του την γνώση, η οποία δεν προάγεται σε καμία των περιπτώσεων μέσα από τις συνεχείς εξετάσεις και τις πιστοποιήσεις οι οποίες ποσοτικοποιούν ποιοτικά χαρακτηριστικά εκφυλίζοντας τον χαρακτήρα της διδασκαλίας. Εν τέλει ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του πανεπιστημίου δεν συνεισφέρει στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ωθεί τους φοιτητές σε μία προσπάθεια να αποδεικνύουν συνεχώς ότι δεν έχουν αντιγράψει κτλ. Δίνεται λοιπόν όλη η βάση στο να αποφευχθούν φαινόμενα αντιγραφής ,και πως αλλιώς να εξηγηθεί το ότι για να “περάσεις” ένα μάθημα θα πρέπει να εξετασθείς 3 ή 4 φορές πάνω σε κάθε project έπειτα, να περάσεις από την τελική εξέταση του εργαστηρίου και τέλος να εξεταστείς γραπτός στο τέλος του εξαμήνου. Από την άλλη μεριά δεν γίνεται καμία προσπάθεια στο να αυξηθεί ο αριθμός των βοηθών στα εργαστήρια με αποτέλεσμα να υπάρχουν 2 με 3 μεταπτυχιακοί φοιτητές οι οποίοι μεταξύ των άλλων υποχρεώσεων τους, καλούνται να διδάξουν το εργστήριο σε 250 και πλέον φοιτητές.

 

Απόσπασμα από την απόφαση της γενικής συνέλευσης…….

Κι ενώ η νέα κυβέρνηση συνεχίζει το έργο της προηγούμενης στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, στο εσωτερικό του  τμήματός μας, υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα, αυτό της εντατικοποίησης. Εδώ και πολλά χρόνια ο σύλλογος έχει ανοίξει το ζήτημα, προβάλλοντας μια προβληματική κατάσταση που όλο και εντείνεται. Τα χρονοβόρα και επαναλαμβανόμενα project, τα εργαστήρια – εξεταστικά κέντρα, η ολοένα και μεγαλύτερη αποξένωση του φοιτητή από τη σχολή είναι εν τέλει κομμάτια του πανεπιστημίου – κολέγιο που η μεταρρύθμιση θέλει να δημιουργήσει. Η εντατικοποίηση και η έλλειψη ελεύθερου χρόνου λειτουργεί σαν πέπλο ανάμεσα στον φοιτητή και τα καθημερινά του προβλήματα. Μόνιμο θέμα συζήτησης είναι το “πώς θα προλάβουμε” το deadline, ενώ θεωρούμε πια δεδομένο πως δεν θα μας δώσει τη γνώση που προσδοκούμε, πως δεν θα μπορέσουμε να το αντικρίσουμε δημιουργικά, πως δεν θα απαντήσει στην εργασιακή μας ανασφάλεια.

      Για να αντιμετωπίσουμε  αυτό το επιδεινούμενο πρόβλημα στην κατεύθυνση της πλήρους ανατροπής του, με γνώμονα τα αιτήματα των παλιότερων κινητοποιήσεων του συλλόγου αλλά και με το νου στραμμένο στις καθημερινές πτυχές του που μας κάνουν να σκύβουμε το κεφάλι, απέναντι στον ανταγωνισμό και τον ατομικισμό διεκδικούμε:

·         Κατοχύρωση των projects μέχρι το τέλος των σπουδών σε όσους τα ολοκληρώνουν επιτυχώς. Με δεδομένο ότι κάθε χρονιά οι ασκήσεις που δίνονται προς υλοποίηση καλύπτουν το ίδιο γνωστικό κομμάτι της ύλης και το μόνο που αλλάζει είναι το παράδειγμα εμφανίσεως του προβλήματος που επιλέγεται κάθε φορά δεν κρίνεται απαραίτητη η επανάληψη μιας πανομοιότυπης γνωστικής διαδικασίας.

·         Κατάργηση του απαράδεκτου θεσμού των DEADLINES και της ONLINE ΕΞΕΤΑΣΗΣ. Έχουν παρατηρηθεί ακόμα και εκφυλιστικά φαινόμενα απόρριψης εργασιών ενός λεπτού μετά τη λήξη. Το επιστημονικό και το διδακτικό κομμάτι ενός project δεν μπορεί να χάνονται, ως δια μαγείας, στις 17.00 το απόγευμα μιας Δευτέρας.

·         Να καταργηθεί πλήρως η τελική εξέταση στα εργαστήρια του τομέα mhl. Στα εργαστήρια του mhl εξεταζόμαστε κάθε φορά που έχουμε “εργαστήριο”. Αφού, λοιπόν, έχουμε εξεταστεί 5 ή 6 φορές και έχουν διαπιστωθεί οι γνώσεις μας πάνω στο εργαστήριο, δεν έχει νόημα η ακόμα μία εξέταση στο τέλος του εργαστηρίου.

 

 

 

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΗΜΜΥ

 

[ Top ]