Ενωτική Πρωτοβουλία

ΟΙ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΣΤΟ ΗΜΜΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΑΣ. ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΜΑΣ!
Προκηρύξεις - Ανακοινώσεις

Εδώ και αρκετά χρόνια η κατάσταση που αντιμετωπίζουμε στο ΗΜΜΥ έχει γίνει αφόρητη. Από το πρώτο εξάμηνο κιόλας, βρίσκουμε απέναντι μας την εντατικοποίηση του ρυθμού σπουδών, η οποία μεταφράζεται σε υποχρεωτικές προόδους, εντατικά εργαστήρια και υποχρεωτικά project με ασφυκτικά deadlines. Σε όλα αυτά το 2010 ήρθε να προστεθεί ο θεσμός των προαπαιτούμενων μαθημάτων (αλυσίδες), ο οποίος ήταν πρωτοβουλία των καθηγητών του ΗΜΜΥ και πέρασε παράνομα “στα κρυφά”, χωρίς την παρουσία του φοιτητικού συλλόγου.

 

Τι σημαίνουν όμως οι αλυσίδες για εμάς;

 

Ο θεσμός των προαπαιτούμενων μαθημάτων εφαρμόστηκε με πρόφαση την μείωση του μέσου όρου αποφοίτησης που έχει η σχολή, κάτι που αποτελεί υπαρκτό πρόβλημα, και την “αύξηση της απόδοσης” μας στα μαθήματα. Στην πραγματικότητα όμως, αποσκοπούν στο να φαίνεται πιο αποδοτικό η σχολή στις επιχειρήσεις που έρχονται να επενδύσουν και να καρπωθούν την έρευνα που παράγει το τμήμα, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τις πραγματικές μας ανάγκες. Βάζοντας στόχο την εξαφάνιση όλου του ελεύθερου χρόνου μας για να μην μπορούμε να ασχοληθούμε ούτε με εξωπανεπιστημιακές δραστηριότητες, αλλά ούτε με την πολιτική και τα κοινά. Σε συνδυασμό με το ν+2, οι αλυσίδες οδηγούν στην δημιουργία φοιτητών δύο ταχυτήτων. Στην μια ταχύτητα αυτών που θα ξεπεράσουν το όριο φοίτησης και θα διαγραφούν ή που θα παρατήσουν τις σπουδές τους καθώς δεν μπορούν να είναι βάρος στις οικογένειες τους που πλήττονται από την κρίση. Στην άλλη ταχύτητα αυτών που εν τέλει καταφέρουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να ανταποκριθούν στην μεγάλο φόρτο εργασίας αλλά με κόστος την εξαφάνιση όλου του δημιουργικού και ελεύθερου τους χρόνου. Χρόνου ο οποίος είναι δικαίωμα για όλους μας και όχι κάποια παραχώρηση που από την καλή τους θέληση μας κάνουν.

 

Ακόμα μία πραγματικότητα η οποία δημιουργεί ο θεσμός των αλυσίδων και με την οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι, είναι η υποβαθμισμένη γνώση και πτυχία που θα παίρνουν από εδώ και πέρα. Αυτό συμβαίνει καθώς αναγκαζόμαστε να περνάμε τα μαθήματα γρήγορα και με οπουδήποτε μέσο(βάση του 5) ώστε μην χάνουμε μαθήματα από τα επόμενα εξάμηνα, με στόχο την γρήγορη αποφοίτηση μιας και οι οικογένιες μας δεν αντέχουν να μας στηρίζουν για περισσότερα χρόνια στα Χανιά. Με αυτόν τον τρόπο δεν παίρνουμε τις απαραίτητες γνώσεις και δεν εμβαθύνουμε στο αντικείμενο της σχολής μας. Να σημειωθεί οτι οι αλυσίδες δεν επιφέρουν καμία αύξηση των ποσοστών επιτυχίας στα μαθήματα όπως ισχυρίζονται οι καθηγητές και σε όσα υπάρχει κάποια αύξηση, αυτή είναι εντελώς πλασματική.

 

Οι αλυσίδες όμως δεν αποτελούν μια καθαρά αυθαίρετη προσωπική επιλογή των καθηγητών του ΗΜΜΥ. Είναι κομμάτι του νόμου πλαίσιο(ν.4009) με τον οποίο επιχειρείται η προσπάθεια χρόνων για αντιδραστική εκπαιδευτική αναδιάρθρωση απέναντι στον οποίο το φοιτητικό κίνημα μάχεται τα τελευταία αρκετά χρόνια. Αποτελούν κομμάτι μιας συνολικότερης πολιτικής που εκφράζεται σήμερα κυρίως από την κυβέρνηση, την ΕΕ και το ΔΝΤ, βάση της οποίας δημιουργείται μια πραγματικότητα ασφυκτική για το μέσο φοιτητή και ένα μέλλον που μας καλεί να περιπλανόμαστε για μια θέση εργασίας, να δουλεύουμε για ψίχουλα χωρίς καν συλλογική σύμβαση και να βιώνουμε συνθήκες σκληρής εκμετάλλευσης.

 

Σε αυτή την κατάσταση που προσπαθούν να μας επιβάλουν μέσα στο τμήμα, της εντατικοποίησης, των αλυσίδων, του ν+2 και της στείρας γνώσης εμείς καλούμαστε να απαντήσουμε και να επιβάλλουμε τους ρυθμούς και το επίπεδο των σπουδών που μας αξίζουν. Είναι δικαίωμα του κάθε φοιτητή να σπουδάζει αξιοπρεπώς με ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών και να λαμβάνει ουσιαστική γνώση. Καλούμε τον καθένα να πάρει θέση απέναντι σε αυτή την κατάσταση, να οργανώνεται ανά πάσα στιγμή με τους συμφοιτητές του, αλλά κυρίαρχα να διεκδικεί συλλογικά τα δικαιώματα του και να αγωνιστεί απέναντι στη συνολικότερη πολιτική που ασκείται στη χώρα μέσω των γενικών συνελεύσεων.

 

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΗΜΜΥ

ΤΡΙΤΗ 16/12/14 | 14:00 | αίθουσες γκαραζ του κ.Επιστημών

 

nffzzuD