Ενωτική Πρωτοβουλία

Welcome to HMMY - 13 Σεπτέμβρη 2010
Προκηρύξεις - Ανακοινώσεις

>> HMMY .pdf

 

Welcome to T.U.C.!

 

Καλωσόρισες. Το παρόν φυλλάδιο δεν είναι απαραίτητο για τη συμπλήρωση των προσωπικών σου στοιχείων στην εγγραφή σου, δεν περιέχει χάρτη με τα cool στέκια της πόλης, δεν περιέχει συμβουλές για το πώς θα περάσεις τα μαθήματα. Εμείς δεν είμαστε εδώ για να σε ξεναγήσουμε στο κτίριο της σχολής ούτε για να σου δώσουμε cd με sos αλλά ούτε και για να σε γνωρίσουμε σε ντουζίνες 'φίλων' με πελώρια χαμόγελα που θα ικανοποιήσουν ψηφοθηρικούς σκοπούς. Δε θα σου τάξουμε παρέες, κλαμπάκια και hot tips.  Είμαστε εδώ γιατί θέλουμε να σε καλέσουμε στο δρόμο της διεκδίκησης και του αγώνα, στο δρόμο της πάλης για τα δικαιώματα και τις ανάγκες μας. Σε αυτό το δρόμο που δε μπορεί παρά να είναι συλλογικός, γιατί  τα ωραιότερα πράγματα φτιάχνονται από τους ανθρώπους που συνειδητοποιούν το κοινό τους συμφέρον, μακριά από το βόλεμα και τον ατομικό δρόμο.

 

Και αυτές οι προκλήσεις σήμερα είναι πιο μεγάλες παρά ποτέ. Σίγουρα θα έχεις καταλάβει ότι όλη η κοινωνία είναι σε μια πολύ άσχημη κατάσταση και ότι υπάρχει παντού αναβρασμός. Η προσφυγή της χώρας στον λεγόμενο μηχανισμό «στήριξης» και στο μνημόνιο με το ΔΝΤ και την ΕΕ έχει φέρει  το μεγαλύτερο κομμάτι του λαού μπροστά σε ένα ζοφερό παρόν και ένα χωρίς ελπίδες μέλλον. Τους τελευταίους πέντε μήνες οι μισθοί των εργαζομένων συρρικνώνονται συνεχώς,  πράγματα που ήταν δεδομένα δεκαετίες τώρα όπως η αξιοπρεπής σύνταξη και περίθαλψη, η δημόσια και δωρεάν παιδεία και υγεία διαλύονται και παραδίδονται σε ιδιώτες με αποτέλεσμα να είναι προσβάσιμα  μόνο στους έχοντες. Αλλά σίγουρα αυτά θα τα έχεις αντιληφθεί και μόνο σου όταν οι γονείς σου  έδωσαν τόσα πολλά σε φροντιστήρια για να περάσεις στη σχολή, όταν ακόμα και τώρα που διαβάζεις αυτό το φυλλάδιο δεν είναι δεδομένο αν θα μπορέσεις να αντεπεξέλθεις οικονομικά στις σπουδές. Και όλα αυτά την στιγμή που η ανεργία, ειδικά στους νέους, ανεβαίνει κατακόρυφα και οι απόφοιτοι δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα εργαστούν σε αυτό που σπούδασαν.

 

Πρωτεργάτης σε όλα αυτά είναι βέβαια η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚη οποία μετά την εκλογή της έχει  εξαπολύσει την μεγαλύτερη επίθεση των τελευταίων δεκαετιών. Από το «λεφτά υπάρχουν» φτάσαμε στην υπογραφή του μνημονίου και τις περικοπές των μισθών  και  των μέτρων που «μας τα επιβάλλουν». Φυσικά η κρίση έχει αποτελέσει για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τη μεγάλη ευκαιρία να κάνει όσα δε κατάφερε η κυβέρνηση της ΝΔ λόγω της λαϊκής κατακραυγής. Αρωγός της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ ειναι η ΕΕ η οποία την πέριοδο της κρίσης εχει δείξει με τον πιο αποκρουστικό τρόπο τον αντιλαικό της χαρακτήρα καθώς προωθεί μέτρα λιτοτητας τα οποία υποβαθμίζουν σε μεγάλο βαθμό τις ζωές  των ανθρώπων. Αρα γίνεται κατανοητό ότι το κίνημα ανατροπής των μέτρων πρέπει να βάζει στο στόχαστρο και το ΠΑΣΟΚ αλλα και την ΕΕ.

 

Προσπαθήσαμε παραπάνω να περιγράψουμε την κατάσταση στο χώρο της εργασίας. Η κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης  δεν είναι πολύ διαφορετική αφού το πανεπιστήμιο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας . Οι αλλαγές που έφεραν οι προηγούμενες κυβερνήσεις (Νόμος Πλαίσιο, Ιδιωτικά Πανεπιστήμια)  αλλά και οι αλλαγές που εξαγγέλει η Διαμαντοπούλου έχουν ως στόχο να αποδομήσουν εντελώς το δημόσιο χαρακτήρα της παιδείας και να μας μετατρέψουν σε άβουλα, εντατικοποιημένα και πειθαρχημένα στρατιωτάκια που η μόνη μας  έννοια θα είναι η σχολή. Επίσης με πρόσχημα την κρίση οι Πρυτανείες με σαφείς εντολές του υπουργείου παιδείας, περικόπτουν συνεχώς τις παροχές  προς τους φοιτητές (Επιδόματα ενοικίου, δωρεάν σίτηση, στέγαση) αλλά δεν μένουν μόνο σ'αυτό, καθώς μειώνουν το ανθρώπινο δυναμικό σε εργαστήρια, απολύοντας τους συμβασιούχους  και το διδακτικό προσωπικό. Στην πραγματικότητα όμως όλο το παραπάνω σκεπτικό,  έχει ως στόχο απο τη μία πλευρά τη δημιουργία συγκεκριμένου μοντέλου – υπάκουος, συνεπής, πειθαρχημένος - το οποίο, θα ακολουθεί και στην εργασία του, χωρίς καν να σκέφτεται να διεκδικήσει τα δικαιωματά του, και απ'την άλλη πλευρά να δημιουργήσει στα πανεπιστήμια το γόνιμο έδαφος για την παραγωγή κέρδους (έρευνα για τις ανάγκες της αγοράς, ιδιωτικές επιχειρήσεις σε λέσχες, μεταφορικά μέσα ακόμα και στις εστίες).

 

 

Τα δικαιώματά  μας

 

Τα πανεπιστήμιο είναι ένας ριζικά διαφορετικός χώρος από το σχολείο. Αντίθετα με ότι είχαμε συνηθίσει εκεί, οι φοιτητές είναι ακαδημαικοί πολίτες που έχουν συγκεκριμένα (και όχι μόνο...) ακαδημαικά δικαιώματα

• Τα μαθήματα είναι ακαδημαϊκές διαλέξεις που μπορεί ο οποιοσδήποτε να παρακολουθεί.

• Η παρακολούθηση των μαθημάτων δεν είναι υποχρεωτική

• Στα μαθήματα ποτέ δε λαμβάνονται παρουσίες.

• Κανείς δεν μπορεί να σου επιβάλλει να αλλάξεις θέση ή να σε αποβάλλει από την αίθουσα.

•  Κανείς δεν μπορεί να σε αναγκάσει να του δώσεις το όνομα σου αν δε θες.

• Κανείς καθηγητής, βοηθός ή οποιοσδήποτε παρατρεχάμενος δεν μπορεί να σε προσβάλλει.

• Την ώρα των γενικών συνελεύσεων τα εργαστήρια και οι ασκήσεις σταματούν και δεν παίρνονται απουσίες.

 

 

 

 

Τα όργανα του Συλλόγου Φοιτητών

Γενική Συνέλευση Φοιτητών

Είναι το ανώτατο όργανο του Συλλόγου στο οποίο μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι φοιτητές.. Στις συνελεύσεις μπορεί ο κάθε φοιτητής να εκφέρει την άποψη του, να αποτιμήσει και να πάρει ενεργά μέρος στην αποφαση που θα υιοθετήσει ο συλλογός του. Οι γ.σ. είναι το ζωντανό αμεσοδημοκρατικό κύτταρο  του φοιτητικού κινήματος καθώς είναι οργανωμένες απο την βάση των φοιτητών και δίνουν τη δυνατότητα στον καθενα να κάνει πολιτική . Οι συνελεύσεις δεν θέλουμε να λειτουργούν ως όργανα των παρατάξεων αλλά ούτε να συγκαλούνται μόνο σε στιγμές έξαρσης του φοιτητικού κινήματος. Πίστευουμε οτι είναι γόνιμο να γίνονται ανα τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να συζηττιούνται-επιλύονται τα προβλήματα του φοιτητικού σώματος. Οι ΓΣ γίνονται όταν καλεστόν απο το δσ είτε αν το ζητήσει ικανοποιητικός αριθμός φοιτητών.

Συντονιστικό Γενικής Συνέλευσης

Το Συντονιστικό Γενικών Συνελευσεων λείτουργεί μετά την συνέλευση του συλλόγου και ως ρόλο τη υλοποίηση της απόφασης που έχει ππαρθεί.

ΔΣ ( Διοικητικό Συμβούλιο )

Είναι ενα γραφειοκρατικό όργανο στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι των φοιτητικών παρατάξεων ανάλογα με τα εκλογικά αποτελέσματα. Σαν ενωτική Πρωτοβουλία είμαστε αντίθετοι με την λογική των δσ καθώς πιστεύουμε πως προωθούν την εκπρόσωπηση της πλειοψηφίας των φοιτητών απο κάποιους πεφωτισμένους οι οποίοι μπορεί να λείτουργήσουν και ως επίσημοι συνομιλητές με το υπουργείο παιδείας. Παρολά αυτά συμμετέχουμε στα δσ ωστε να διασφαλίσουμε  πως δεν θα παρθεί κάποια απόφαση η οποία θα αντιτίθεται στα συμφέροντα των φοιτητων.

 

Στον αγώνα για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο, σε καλούμε να πορευτούμε μαζί. Η κυβέρνηση (σημερινή ή αυριανή), ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΕΕ και όλο το σύστημα του κεφαλαίου συνεχίζουν να επιτίθενται στα δικαιώματά μας με ακόμα μεγαλύτερη σφοδρότητα. Ο αγώνας μας είναι διαρκής και θα συνεχιστεί. Γιατί δε θα υπακούσουμε σ’ αυτούς που καταπατούν τα δικαιώματά μας στην παιδεία, την εργασία, τη δημοκρατία.

Μαζί με τους εργαζόμενους, που πλήττονται κι αυτοί με το χειρότερο τρόπο, θα απαντήσουμε. Μέσα από τις γενικές μας συνελεύσεις, με τις συνελεύσεις των εργαζομένων, μακριά από τη γραφειοκρατία.

 Ραντεβού λοιπόν στους δρόμους!!!

 

 

 

 

 

Λίγα λόγια για το τμήμα μας...

 

Η.Μ.Μ.Υ.

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών

 

Είναι δύσκολο να κάνει κανείς συστάσεις για ένα τμήμα προσανατολισμένο σε νέες τεχνολογίες ειδικά για το “μοντέρνο” αυτό τμήμα που παρέχει – θεωρητικά! – πολλές διεξόδους και σίγουρα (?) μια πετυχημένη καριέρα στον τομέα της πληροφορικής και όχι μόνο! Οι προσδοκίες πολλές, οι φιλοδοξίες ακόμα περισσότερες για το μέλλον και την επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά η αγορά εργασίας επιφυλάσσει εκπλήξεις καθώς τα πράγματα είναι κάπως αδιευκρίνιστα...

Πώς να μην είναι άλλωστε αφού το αντικείμενο της σχολής είναι ξεχωριστή κατηγορία στο ΤΕΕ (Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – ο επαγγελματικός φορέας των μηχανικών) και όμως δεν έχουμε κατοχυρωμένα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα. Αυτό σημαίνει οτι στον εργασιακό χώρο είμαστε εκτεθειμένοι στις διαθέσεις και τις ανάγκες των επιχειρήσεων.

 

Τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται στη σχολή μας ένα τεράστιο ζήτημα που ξεκινά από την μετονομασία του τμήματος σε Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και Μηχανικούς Η/Υ, και είναι άμεσα συνδεδεμένο με το σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το τμήμα, την κατακόρυφη επιβάρυνση του φόρτου εργασίας, τον περιορίσμό των δωρεάν συγγραμμάτων/σημειώσεων, την εισαγωγή αλυσίδων στα μαθήματα, και πολλά ακόμη...

 

·               Την άνοιξη του 2007 οι καθηγητές αλλάζουν “στα κρυφά” το Πρόγραμμα Σπουδών μας (το σύνολο των μαθημάτων που έχει η σχολή) ώστε να γίνουμε σταδιακά Ηλεκτρολόγοι, χωρίς όμως να ρωτήσουν και να ζητήσουν τη γνώμη των φοιτητών που είναι οι πιο άμεσα ενδιαφερόμενοι! Ο Σύλλογος Φοιτητών ΗΜΜΥ στις  Γενικές του Συνελεύσεις συζητά την μετονομασία υπό το πρίσμα της κατοχύρωσης επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων, της διεύρυνσης των κλάδων στους οποίους μπορούμε να εργαστούμε, επιδιώκοντας να διασφαλίσει ότι δεν θα διασπαστεί το γνωστικό αντικείμενο της σχολής (σε ροές) και δεν θα αυξηθεί ο φόρτος εργασίας των μαθημάτων.

 

·               Αυτό ακριβώς το ζήτημα συζητούν οι φοιτητές τα τελευταία πολλά(!) χρόνια. Το ζήτημα δηλαδή του φόρτου εργασίας, με τις υποχρεωτικές ασκήσεις, την αύξηση του όγκου της ύλης και το κατά πόσο αυτά έχουν σκοπό να εντρυφήσει ο φοιτητής στο αντικείμενο, κι όχι απλά να ξοδεύει χρόνο σε άσκοπες και επαναλαμβανόμενες ασκήσεις. Σ’ αυτά έρχονται να προστεθούν η έλλειψη βοηθών και χώρων για τα εργαστήρια, και η λειψή βοήθεια στο μάθημα (σημειώσεις, βοηθήματα, κλπ.) από τους καθηγητές. Όλα τα παραπάνω συνοψίζονται με μία λέξη: Εντατικοποίηση. Hεντατικοποίηση των ρυθμών σπουδών, έχει αποτέλεσμα ο φοιτητής να επιλέγει τον ατομικό δρόμο, την ανταγωνιστικότητα, και να πάυει να βλέπει πλέον τον συμφοιτητή του σαν συνάδελφο, αλλά σαν ανταγωνιστή. Τον οδηγεί στο να χάσει τον ελεύθερό του χρόνο τον οποίο έχει δικαίωμα να αξιοποιήσει σε άλλες ασχολίες (από την ψυχαγωγία, την ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων, μέχρι την ανάπτυξη πολιτικής δράσης). Αυτή όμως είναι και μία πραγματικότητα στα σημερινά πανεπιστήμια, που ως σκοπό έχει οι καινούριοι εργαζόμενοι να είναι συνηθισμένοι στην λογική του «κοίτα την πάρτη σου» και «τρέχα να προλάβεις»…

 

·               Το καλοκαίρι του 2010 οι καθηγητές επιχειρούν και πάλι να αλλάξουν το Πρόγραμμα Σπουδών, παράνομα – καθώς τα προγράμματα σπουδών μεταβάλλονται έως μήνα Απρίλιο, αγνοώντας προκλητικά τις ανησυχίες και τις προτάσεις των φοιτητών (βλ. προηγούμενο bullet), προχωρόντας μάλιστα ένα βήμα παραπέρα. «Καταφέρνουν» σε κρυφή συνεδρίαση να περάσουν την αναμόρφωση του προγράμματος, εισάγοντας παράλληλα στο τμήμα αλυσίδες μαθημάτων (προαπαιτούμενα μαθήματα – ρύθμιση η οποία επιβαρύνει μέγιστα την εντατικοποίηση στο τμήμα)!!!

 

Με πρώτο στόχο τη μη εφαρμογή των αλυσίδων - μάχη που θα κριθεί στο φετινό πρώτο έτος, την καταπολέμηση της εντατικοποίησης, και την ανατροπή των μεταρρυθμίσεων που έχουν ψηφιστεί τα τελευταία χρόνια (Αξιολόγηση, Νόμος Πλαίσιο, ΙΔΒΕ – περισσότερες πληροφορίες στα φυλλάδια της Ενωτικής Πρωτοβουλίας!), παλεύει το φοιτητικό κίνημα μέσα απ’ τις γενικές συνελεύσεις και κινητοποιήσεις!

Να αναμετρηθεί με τις αλλαγές που επιχειρούνται και δεν στοχεύουν μόνο στον τρόπο με τον οποίο σπουδάζουμε, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε, ζούμε και σκεφτόμαστε. Θέλουμε να έχουμε λόγο πάνω στο αντικείμενό μας και να μη θεωρούμε δεδομένα αυτά που μας προβάλει η αγορά. Όσο μας επιβάλλουν τον κλειστό κώδικα των εταιριών, τα «κλειδωμένα» mp3, το μονοπώλειο της Microsoft, εμείς θα επιλέγουμε το ελεύθερο ανοιχτό λογισμικό (Linux), την ελεύθερη ηλεκτρονική διακίνηση κάθε μορφή επιστήμης και τέχνης χωρίς copyrights. Η σχολή μας και η τεχνολογία μας δίνει αυτή την δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε δημιουργικά το αντικείμενό μας για να προσφέρουμε στην κοινωνία πράγματα τα οποία θα ανήκουν σε όλους. Αυτή η συλλογική αντίληψη για το πανεπιστήμιο και τη σχολή μας είναι ή ίδια αντίληψη που έχουμε για τους αγώνες και το ισχυρότερο όπλο για ένα νικηφόρο φοιτητικό κίνημα.

 

Για τους αγώνες που έρχονται, για την ανατροπή!

 

[ Top ]